امکان تولید سوخت تجدید پذیر

امکان تولید سوخت تجدید پذیر
محققان در تحقیقات خود موفق شده اند، به نوعی آنزیم خاص و جدید برای تولید سوخت دست یابند.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرگزاری مهر، سوخت های ساخت دست بشر همواره تجدیدپذیر نیستند و این امر می تواند دردسرهای فراوانی را برای محیط زیست به همراه بیاورد زیرا ساخت این سوخت ها به معنای استفاده از منابع محیطی و از دست رفتن آنها است. در این میان دانشمندان در جامعه میکروبیولوژیکی آمریکا موفق شده اند تا با یک کشف جدید، افق های نوینی را در برابر خود بگشایند.

این دانشمندان موفق شده اند تا با استفاده از تنگستن به یک ماده ویژه و جدید دست پیدا کنند که با نام «تنگستوآنزیم» شناخته می شود. این ماده که یک نوع آنزیم خاص با بهره گیری از تنگستن است می تواند به خوبی برای ساخت سوخت های تجدیدپذیر مورد استفاده قرار گیرد.

این ماده قابلیت این را دارد که ساختارهای گیاهی را به شکرهای تخمیرپذیر تبدیل کند که این به معنای تبدیل ساختارهایی مانند چوب به منابع سوختی تجدیدپذیر است. به این ترتیب می توان با استفاده از این ماده جدید به عنوان سوخت، از انتشار گازهای گلخانه ای نیز جلوگیری به عمل آورد. این امر علاوه بر حفظ منابع طبیعی (به علت تجدیدپذیر بودن) موجب خواهد شد تا آلودگی جو زمین نیز کاهش پیدا کند. البته هنوز زمان زیادی تا عملیاتی شدن این اکتشاف باقی مانده است.
۲۸ مرداد ۱۳۹۴ ۱۰:۵۵
تعداد بازدید : ۷۳۹