اعزام بزرگترین هیات تخصصی تجاری-بازاریابی ایران به یونان

اعزام بزرگترین هیات تخصصی تجاری-بازاریابی ایران به یونان
دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و یونان از اعزام بزرگترین هیات تخصصی تجاری- بازاریابی فعالان اقتصادی به یونان خبرداد و گفت: تا پایان سال، یک هیات تجاری از این کشور به ایران می‌آید.

مجید موافق قدیری در گفتگو با خبرنگار مهر از اعزام بزرگترین هیات تخصصی تجاری- بازاریابی ایران به یونان خبرداد و گفت: تا پایان سال اعزام ۳ هیات تجاری و پذیرش یک هیات تجاری در دستور کار اتاق مشترک بازرگانی ایران و یونان است.

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و یونان افزود: در شرایط فعلی حوزه وسیعی برای مبادلات کالایی از جمله در بخش داروهای انسانی و دامی، مواد غذایی، تجهیزات پزشکی، کشتیرانی، انرژی های نو، حمل و نقل و پتروشیمی بین ایران و یونان وجود دارد که اتاق مشترک بازرگانی ایران و یونان با تمام پتانسیل و ظرفیت هایش در تلاش است تا همه این ظرفیت ها را فعال کند.

وی تصریح کرد: دولت نگاه استراتژیکی به توسعه بنادر و سواحل جنوب ایران داشت تا همه بنادر جنوبی را با خطوط ریلی به یکدیگر و شمال کشور و آسیای میانه وصل کند و این ظرفیت بزرگی برای مشارکت و همکاری با سرمایه گذاران و تجار یونانی است، زیرا یونانی ها در این صنعت صاحب فناوری و تجربه هستند.

به گفته موافق قدیری، عرصه پتروشیمی، توسعه معادن و صنایع معدنی، آب و آبرسانی و مسایل زیست محیطی و آلودگی هوا و ریزگردها نیز از جمله مجموعه عظیمی از پروژه ها است که می تواند به بستری برای کار مشترک با یونانی ها تبدیل شود که در جلسات با مقامات و تجار یونانی طرح گردیده است.

وی با بیان اینکه بازرگانان و تولیدکنندگان ایران با نگاه مثبت به افق روابط خود به یونان نگاه می کند، استمرار رایزنی ها و هماهنگی های مقامات و هیات های عالی رتبه دو کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر تقسیم کار خوبی بین دولت و بخش خصوصی انجام شود، با برنامهریزی و زمان بندی مناسبی می توانیم خودمان را برای جهش بزرگ در روابط آماده کنیم.

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و یونان همچنین تقویت همکاری دو کشور در بخش توریسم را مورد تاکید قرار داد و گفت: توریسم غیر از اینکه یک صنعت است، می تواند مقدمه ایجاد روابط در عرصه های دیگر نیز باشد و دو کشور با همکاری بیشتر در حوزه صدور روادید بویژه به جامعه تجاری و بازرگانی می توانند در این زمینه موثر باشند.

موافق قدیری در پایان با اظهار خرسندی از اینکه ایران و یونان در راستای افزایش سطح همکاری های خود در مسیر و جهت گیری مناسب و درستی در حال حرکت هستند، اظهار داشت: جامعه بازرگانی که معمولا از درجه هوشی بالایی برخوردار است به سرعت این پیام را دریافت کرده که شرایط عوض شده است، لذا پیرو هماهنگی ها و اقدامات به عمل آمده در نظر است ۷۰ نفر از مدیران و صاحبان کارخانجات داروسازی ایران از ۲۴ لغایت ۲۷ شهریور ماه سال جاری به منظور آشنایی با محصولات جدید دارویی، آشنایی با ظرفیت های صنعت دارو و بازدید از کارخانجات داروسازی یونان و همچنین آشنایی با قوانین جدید اتحادیه اروپا در ارتباط با GDP-GSP به آتن اعزام شوند.

۳۱ مرداد ۱۳۹۴ ۰۹:۲۹
تعداد بازدید : ۷۰۲