اقدام مقابله به مثل در تحریم نفتی اروپا استراتژی ایران است

اقدام مقابله به مثل در تحریم نفتی اروپا استراتژی ایران است
دبیر کل جبهه پایداری در ارزیابی خود از اقدام ایران در خودداری از تحویل نفت به نفتکش اروپایی گفت: مقابله به مثل ایران در تحریم نفتی اروپایی‌ها استراتژی ایران و براساس دستور قرآن است.
 

 

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی در گفت‌وگو باخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد اقدام ایران در خودداری از تحویل نفت به یونان گفت: این اقدام بسیار خوب و عالی بوده است و ایران باید شیر نفتش را بر روی کشورهای اروپایی ببندد، بویژه که الان در فصل زمستان قرار دارند و آنها نمی‌توانند برای آینده خود برنامه‌ریزی کنند.

وی در مورد این اقدام ایران گفت: کار بسیار خوبی است که در واقع مانند یک تحریم ناگهانی از جانب ایران برای اروپایی‌ها انجام شد.

این نماینده مجلس در مورد اینکه آیا اقدام ایران در خودداری از نفت براساس سیاست تحریم در مقابل تحریم است، گفت: بله براساس آیه قرآن که «فاعتدوا علیه بمثل ما اعتدوا علیکم» است که از همان راهی که دشمن تجاوز کرد شما هم از همان راه و به همان شکل تجاوز کنید وگرنه معنا ندارد که آنها منافع ملی ما را ببرند و ما کوتاه بیاییم.

آقاتهرانی در مورد استراتژی اخیر مقام معظم رهبری در نماز جمعه اخیر گفت: ‌ما باید عین خود اروپایی‌ها عمل کنیم که در مقابل تحریم نفت به آنها نفروشیم و این در راستای همان استراتژی مقام معظم رهبری است و باید هم این گونه باشد.

۹ اسفند ۱۳۹۰ ۱۶:۴۸
تعداد بازدید : ۱,۰۴۳