همکاری قطر با کشورهای آ .سه .آن در بخش پتروشیمی

همکاری قطر با کشورهای آ .سه .آن در بخش پتروشیمی
طرح پتروشیمی لانگ سان واقع در استان با ریا-وونگ تائو ویتنام، می تواند به تقویت همکاری های اقتصادی میان کشورهای عضو انجمن ملل آسیای جنوب شرقی (آ .سه .آن) و قطر کمک کند.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه گلف تایمز، پیرون لیسمیت، سفیر تایلند در قطر، به تازگی عنوان کرد: پروژه پتروشیمی چهار میلیارد و 600 میلیون دلاری لانگ سان (Long Son )، واقع در استان با ریا-وونگ تائو ویتنام، می تواند به تقویت همکاری های اقتصادی میان کشورهای عضو انجمن ملل آسیای جنوب شرقی (آ .سه .آن) و قطر کمک کند.

وی افزود: این طرح قرار است در مجموعه ای به مساحت 400 هکتار در منطقه صنعتی لانگ سان، با مشارکت شرکت بین المللی نفت قطر، شرکت ملی نفت پترو ویتنام و گروه سیمان سیام تایلند اجرایی شود.

همزمان با چهل و هشتمین اجلاس آ سه آن در مالزی، سفیر تایلند در گفت و گو با گلف تایمز اعلام کرد: برآورد می شود این پروژه هزینه ای معادل پنج میلیارد دلار در بر داشته باشد و تا سال 2019 به بهره برداری برسد. این مجموعه پتروشیمی از اتان، نفتا و پروپان به عنوان خوارک اولیه بهره می برد و انتظار می رود تقاضای داخلی برای رزین های پلاستیکی را تامین کند.

با تکمیل پروژه، این مجموعه قادر به تولید دو میلیون و 700 هزار تن پلی اتیلن و پلی پروپیلن خواهد بود. به علاوه 700 هزار تن از ترکیبات مورد استفاده در تولید پلی وینیل کلراید (پی وی سی) و 840 هزار تن از دیگر انواع محصولات شیمیایی پرکاربرد در صنایع شیمیایی و پتروشیمی تولید می شود.

اعزام نیروی کار متخصص و ماهر از کشورهای جنوب شرق آسیا به قطر، از دیگر جنبه های همکاری آ سه آن و قطر است. در حال حاضر 2500 تکنسین ماهر از تایلند، در قطر مشغول به فعالیت هستند. تعداد بسیاری از اتباع کشورهای (آ. سه. آن )، در بخش های مختلف صنعت قطر، به ویژه بخش ساخت و ساز فعالیت دارند.

۳۱ مرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۳۸
تعداد بازدید : ۶۳۳