صادرات پتروشیمی جم به 1.3 میلیارد دلار می رسد

صادرات پتروشیمی جم به 1.3 میلیارد دلار می رسد
مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم گفت: میزان صادرات این مجتمع تا پایان امسال به رقم 1.3 میلیارد دلار می رسد که نسبت به سال گذشته 200 میلیون دلار افزایش دارد.
 

مصطفی مرتضوی در گفت و گو با خبرنگار شانا اظهار کرد: تولید در این مجتمع پتروشیمی که بزرگ ترین واحد تولیدی الفین در جهان است، در وضعیتی مطلوب قرار دارد و با بهره برداری کامل از طرح های توسعه ای، توان تولید افزایشی مطلوب خواهد یافت.

وی افزود: مجموع ظرفیت سالانه تولید پتروشیمی جم حدود 3 میلیون تن و تولید کنونی مجتمع به لحاظ ارزشی نیز 2 میلیارد دلار در سال است که بیش از 60 درصد آن صادر و 40 درصد بقیه هم در بازارهای داخل کشور و صنایع پایین‌دستی مصرف می‌شود.

وی با بیان این‌که تقریبا تمام محصولات تولید شده این شرکت برای صادرات مناسب است، اظهار کرد: بخشی از اتیلن به عنوان یک محصول میانی و کل محصول بوتادین صادر می‌شود و بخش زیادی از پلیمرها و بنزین پیرولیز نیز، قابلیت صدور به کشورهای دیگر را دارد.

مدیرعامل پتروشیمی جم ادامه داد: با برنامه ریزی های انجام شده، انتظار داریم سال آینده صادرات پتروشیمی جم افزایش یابد.

وی افزود: صادرات مجتمع پتروشیمی جم بازارهای مختلف جهان را در بر می‌گیرد، ضمن این‌که هم اکنون با توجه به تحریم‌ها این شرکت سعی در متنوع‌سازی بازارها دارد.

مرتضوی تصریح کرد: تحریم ها بی اثر است و ما از محدودیت ها فرصت ساختیم و با تنوع در بازارهای هدف نگرانی برای مقاصد صادراتی وجود ندارد.

به گزارش شانا، فروش داخلی محصولات پتروشیمی جم در سال جاری 800 میلیون دلار اعلام شده است که بخشی از آن از طریق بورس کالا و بخشی نیز به‌صورت مستقیم به فروش می‌رسد.

۱۴ اسفند ۱۳۹۰ ۱۱:۰۸
تعداد بازدید : ۱,۰۲۸