500 میلیارد تومان اوراق مشارکت پارس جنوبی منتشر شد

500 میلیارد تومان اوراق مشارکت پارس جنوبی منتشر شد
عرضه 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت پارس جنوبی از امروز (13 اسفند) در شعب منتخب بانک ملت آغاز شده و تا شش روز کاری ادامه دارد.
 

مدیر امور مالی شرکت نفت و گاز پارس در گفت و گو با خبرنگار شانا با اعلام این خبر تصریح کرد: نرخ سود علی الحساب این اوراق 20 درصد، نرخ بازخرید آنها پیش از سررسید نهایی در سال اول 18 درصد و سال دوم به بعد 19.5 درصد، همچنین نرخ موثر این اوراق 27 درصد در نظرگرفته شده است.

به گفته جهان آرا، این اوراق چهار ساله، بی نام، معاف از مالیات و قابل بازخرید در همه شعب بانک عامل است و انتشار آنها تا روز پنج شنبه (18 اسفند) در همه شعب منتخب بانک ملت ادامه دارد.

وی با بیان این که امسال 10 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت از سوی بانک ملت فروخته شد، گفت: بهمن امسال بانک ملت در دو مرحله اوراق مشارکت پارس جنوبی فروخت و اسفند امسال برای سومین بار مجوز انتشار پنج هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت پارس جنوبی از سوی بانک مرکزی به این بانک داده شد.

به گزارش شانا، امسال در مرحله نخست انتشار اوراق مشارکت پارس جنوبی، پنج هزار میلیارد ریال از سوی شرکت نفت و گاز پارس به عاملیت بانک تجارت منتشر و با توجه به نرخ سود سالانه 17 درصد و نرخ بازخرید پایین این اوراق، تنها 20 درصد این میزان فروخته شد.

در نتیجه تصمیم دولت برای جذاب شدن پول ملی، بانک مرکزی سیاست های پولی، اعتباری و نظارتی نظام بانکی کشور را 5 بهمن امسال ابلاغ کرد که بر اساس آن نرخ سود اوراق مشارکت به 20 درصد و نرخ سود تسهیلات بانکی تا 15 درصد افزایش یافت.

افزایش سود اوراق مشارکت نفتی تا 20 درصد موجب شد با استقبال گسترده مردم، در مرحله دوم انتشار اوراق مشارکت پارس جنوبی یک هزار و 150 میلیارد تومان از این اوراق در مدت دو روز( 15 و 16 بهمن امسال) به فروش رسید که با درخواست وزارت نفت و موافقت بانک مرکزی از 17 بهمن 500 میلیارد تومان دیگر از این اوراق در شعب منتخب بانک های تجارت و ملت منتشر شد.

۱۴ اسفند ۱۳۹۰ ۱۱:۱۳
تعداد بازدید : ۹۶۴