روابط ایران و کره جنوبی به سطح پیش از تحریمها باز می گردد

روابط ایران و کره جنوبی به سطح پیش از تحریمها باز می گردد
وزیر زیرساخت و حمل ‌ونقل کره‌جنوبی از تمایل دولت این کشور برای بازگرداندن سطح روابط و همکاریهای تهران و سئول به پیش از تحریمها و رساندن آن به سطحی مطلوب خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار شانا، ایل هو یو صبح امروز (یکشنبه، یکم شهریورماه) در حاشیه دیدار و مذاکره با بیژن زنگنه، وزیر نفت گفت: امروز فرصت بسیار مطلوبی برای گفتگو درباره زمینه های مختلف همکاری میان ایران و کره جنوبی فراهم شده است.

وی افزود: ایران و کره جنوبی در مذاکرات امروز، درباره روابط دوجانبه در حوزه پتروشیمی و بخشهای عمرانی صنعت نفت بحث و گفتگو کردند.

وزیر زیرساخت و حمل ‌ونقل کره‌جنوبی تصریح کرد: ما تلاش می کنیم روابط خوبی را که در گذشته داشتیم و تا حدودی در سالهای اخیر به دلیل تحریمها محدود شد، دوباره به شرائط مطلوب باز گردانیم.

هو یو با اشاره به گفتگوها درباره روابط دو جانبه تهران - سئول و چگونگی توسعه همکاریها در آینده، گفت: فکر می کنم بزودی شرکتها و کارشناسان بخشهای مختلف می توانند درباره زمینه های همکاری دو جانبه وارد بحث و مذاکره شوند.

وی عنوان کرد:  معتقدم که در سایه همکاریهای مشترک در حوزه های مختلف اقتصادی و صنعتی، می توانیم نه تنها در بازار ایران بلکه در بازار منطقه با یکدیگر همکاری داشته باشیم.

وزیر زیرساخت و حمل ‌ونقل کره‌جنوبی در پاسخ به پرسشی درباره این که اراده سیاسی کره جنوبی برای رساندن سطح روابط به پیش از تحریمها و افزایش همکاریهای دوطرف چه اندازه است و چه مقدار برای این هدف تلاش می کند، گفت: سفر ما به ایران با همین هدف طراحی شده است و عملیاتی شدن آن  به زمان نیازدارد.

هو یو  افزود: دولت کره جنوبی تصمیم گرفته است سطح روابط تهران- سئول را به پیش از تحریمهای آمریکا و اتحادیه اروپا برساند.

به گزارش شانا، وزیر نفت، صبح امروز با وزیر زیرساخت و حمل و نقل کره جنوبی که ریاست یک هیئت ٣٠ نفره نمایندگان شرکتهای انجمن پیمانکاران بین المللی این کشور را برعهده داشت، دیدار و گفتگو کرد.

در این هیئت نمایندگانی از شرکت مهندسی و ساختمان هیوندایی، شرکت توسعه هیوندایی، شرکت دوو و چند شرکت فعال در حوزه های صنعتی و ساختمانی حضور دارند. 
کره جنوبی که پس از ژاپن، به عنوان دومین کشور از شرق آسیا پس از توافق ایران و ١+٥ خود را به تهران رسانده است، پیش از سفر به ایران برای گسترش روابط اقتصادی و تجاری اعلام آمادگی کرده است.

ایران، سومین بازار بزرگ صادراتی کره جنوبی در خاورمیانه محسوب می شود. صادرات کالای این کشور به ایران در سال ٢٠١١ به ٦ میلیارد دلار رسید اما با شدت گرفتن تحریمها رابطه تجاری دو کشور دچار وقفه شد.

براساس این گزارش، هیئت کره جنوبی پس از هیئتهای سیاسی - اقتصادی کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا و ژاپن، پنجمین هیئت اقتصادی است که پس از توافق ژنو به تهران آمده و برای توسعه همکاریهای اقتصادی و تجاری با ایران اعلام آمادگی می کند.

۱ شهریور ۱۳۹۴ ۱۱:۱۲
تعداد بازدید : ۵۶۷