حجم مبادلات فاز نخست بورس انرژی 20 میلیارد دلار پیش بینی می شود

حجم مبادلات فاز نخست بورس انرژی 20 میلیارد دلار پیش بینی می شود
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: پیش بینی می شود اگر تنها نفت کوره در فاز نخست در بورس انرژی عرضه شود، حجم مبادلات این بورس به بیش از 20 میلیارد دلار برسد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، احمد قلعه بانی روز پنجشنبه 11 اسفند در مجمع عمومی موسس بورس انرژی افزود: در فازهای بعدی، دیگر فرآورده های نفتی و به ویژه نفت خام، قابلیت عرضه در بورس انرژی را خواهد داشت.

وی ادامه داد: در صورتی که مشکلات قانونی عرضه نفت خام در بورس انرژی برطرف شود، شرکت ها می توانند نفت خام ایران را خریداری و در بازارهای بین المللی عرضه کنند.

قلعه بانی درباره وظایف شرکت ملی نفت در قالب برنامه پنجم توسعه گفت: امکان واگذاری بخش های اکتشاف، تولید و توسعه حوزه نفت به بخش خصوصی وجود دارد؛ به طوری که امیدواریم در آینده شرکت ملی نفت تنها نظارت های حاکمیتی در این بخش ها داشته باشد.

رئیس مجمع هیئت موسس بورس در آستانه تاسیس بورس انرژی گفت: این بورس می تواند ارزش زنجیره انرژی را در کشور افزایش دهد.

وی ادامه داد: نفت ایران حدود 125 دلار هر بشکه به فروش می رسد که برخی کشورها، 10 برابر ارزش افزوده از یک بشکه نفت ایجاد می کنند.

قلعه بانی نخستین اقدام هیئت مدیره بورس انرژی را تدوین برنامه ای بر اساس چشم انداز ایران 1404 اعلام کرد و گفت: این بورس می تواند جذب سرمایه به سمت انرژی را افزایش دهد.

وی درباره نقدینگی موجود در کشور گفت: ایجاد سیستم های مالی، بانکی و بورس می تواند سرمایه های مردم را به بخش واقعی اقتصاد رهنمون کند تا از آسیب رسیدن به اقتصاد جلوگیری شود.

۱۴ اسفند ۱۳۹۰ ۱۱:۱۵
تعداد بازدید : ۱,۰۱۷