افزایش 40 درصدی صادرات فرآورده های نفتی تا پایان سال 94/اشباع بازار در منطقه

افزایش 40 درصدی صادرات فرآورده های نفتی تا پایان سال 94/اشباع بازار در منطقه
رئیس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز، پتروشیمی با بیان اینکه رفع تحریم ها، شرایط صادرات فرآورده ها را تسهیل می کند، پیش بینی کرد که در سال جاری، صادرات فرآورده های نفتی و پتروشیمی کشور، 35 تا 40 درصد افزایش پیدا کند.
فرزان گلچین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، اظهار داشت: رفع تحریم ها با حل مشکلات بیمه ای و حمل و نقل و به ویژه حمل دریایی زمینه افزایش صادرات را فراهم می کند.
رئیس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز، پتروشیمی در خصوص موانع پیش روی صادرات فرآورده های نفتی، افزود: مشکلی که وجود دارد این است که بازار از محصولات فروخته شده در بازار، اشباع شده و مازاد عرضه وجود دارد.
گلچین با بیان اینکه با وجود عرضه فراوان، تقاضای عمده ای در منطقه وجود ندارد و تعداد خریداران کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: برخی کشورها، فرآورده های خود را به منطقه آورده و در سطح گسترده عرضه کرده اند که باعث اشباع بازارها می شود.
وی با اشاره به اشباع بازار مازووت در منطقه، اضافه کرد: در حوزه صادرات محصولی مانند قیر هنوز دارای مزیت هستیم، زیرا کشورهای محدودی در منطقه تولیدکننده آن هستند.
رئیس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز، پتروشیمی، ادامه داد: مشکلی در صادرات و فروش قیر تولیدی نداریم، بازار خوبی در هند، چین و آفریقا برای محصول قیر کشور وجود دارد و صرفا باید بازاریابی کرد.
گلچین در خصوص فروش گاز مایع نیز، گفت: در گذشته مشکلاتی در صادرات ال.پی.جی داشتیم اما کمتر شده است، اما هنوز بخش خصوصی نتوانسته به کشتی ها و شناورهای حمل گاز مایع مجهز شود.
وی افزود: برای فروش ال.پی.جی نیز باید سازماندهای لازم انجام شود، زیرا صادرات ال.پی.جی نیاز به مخازن نگاهداری و کشتی های مخصوصی نیاز دارد.
۱ شهریور ۱۳۹۴ ۱۳:۲۵
تعداد بازدید : ۴۵۸