عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا متعادل است

عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا متعادل است
عرضه و تقاضای محصولات پتروشیمی در بورس کالای ایران متعادل بوده و نظارت کامل بر نحوه معامله ها وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار نیپنا، از ابتدای سال ٩٤ تاکنون شرکتهای پتروشیمی به طور منظم و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده محصولات خود را در بورس کالای ایران عرضه می کنند. 

این گزارش می افزاید: با همکاری نهادهای نظارتی و نیز شرکت ملی صنایع پتروشیمی معامله ها با شفافیت در حال انجام است و باید گفت که عرضه و تقاضا برای محصولات پتروشیمی در بورس کالا متعادل بوده است و خوشبختانه روند رو به رشدی دارد. 
بر اساس این گزارش قیمت محصولات پتروشیمی در بورس کالای ایران که پیشتر ماهی یکبار اعلام می شد، به ١٥ روز یکبار تغییر کرده است تا کنترل و نظارت بیشتری بر بازار صورت گیرد و می توان گفت که قیمت ها منطقی شده و وضع بازار بهبود یافته است.

بورس کالا در به تعادل رساندن معامله ها در شرایط اقتصادی کنونی کشور نقش مهمی را ایفا می کند و با توجه به ابزارهای متنوع برای معامله، اکنون این بورس محلی مطمئن برای فروشندگان و خریداران است. 

بورس کالای ایران با همکاری دیگر نهادهای ذیربط بر نحوه عرضه و تقاضای محصولات پتروشیمی نظارت کامل دارد و باید گفت که اکنون محصولات متنوع عرضه شده از سوی مجتمع های پتروشیمی با نظم و برنامه ریزی کامل در بورس کالا عرضه می شود و خوشبختانه دلالی ها به حداقل رسیده است. 

به گزارش نیپنا ، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار چندی پیش اظهار کرده بود: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار که به تازگی برگزار شد مجتمع های پتروشیمی کماکان باید محصولات خود را در بورس کالا معامله کنند و عرضه خارج از این بورس تخلف است. 
محمد فطانت افزوده بود: محصولات پتروشیمی مشمول قیمت گذاری نیست و امیدواریم با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی روند معامله محصولات متنوع پتروشیمی ها در بورس کالا شتاب بگیرد. 

وی تصریح کرده بود: سازمان بازرسی کل کشور و دیگر نهادهای نظارتی نیز بطور رسمی اعلام کرده اند که هرگونه عرضه خارج از بورس کالا و در بازار آزاد تخلف بوده و بر اساس قانون با متخلفان برخورد خواهد شد. 

فطانت ادامه داده بود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی و بورس کالای ایران تعامل و همکاری مطلوبی دارند و در این مسیر افزایش نظارت ها می تواند بر تنظیم بازار و نیز شفاف شدن عرضه و تقاضا تاثیر مثبتی بگذارد. 

۱ شهریور ۱۳۹۴ ۱۵:۴۵
تعداد بازدید : ۴۷۹