کاهش بهای پلی الفین ها در بازار اروپا

کاهش بهای پلی الفین ها در بازار اروپا
کارشناسان پیش بینی می کنند بهای پلی الفین ها در اروپا کاهش یابد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، مارک گرت، مدیر عامل شرکت پتروشیمی بوریالیس اتریش، در گفت و گو با پلاتس اظهار کرد: انتظار می رود به دنبال از سرگیری فعالیت تعدادی از واحدهای کراکر و مجتمع های پلیمر در اروپا و افزایش عرضه پلی الفین ها در بازار این قاره، قیمت این محصولات در نیمه دوم سال جاری میلادی روندی نزولی را تجربه کند.

شماری از واحدهای کراکر بزرگ اروپا از جمله واحد کراکر موئردایک ( Moerdijk ) شرکت شل در هلند، کراکر Naphtachimie - حاصل سرمایه گذاری مشترک شرکت توتال و اینئوس- در Lavera فرانسه با ظرفیت 740 هزار تن در سال و واحد کراکر Bohlen با ظرفیت 565 هزار تن در آلمان، پس از پشت سر گذاشتن یک رشته عملیات تعمیر و نگهداری، فعالیت خود را از سر گرفته اند. البته این واحدها هنوز با حداکثر توان خود به تولید نمی پردازند.

گرت همچنین افزود: با رسیدن این واحدها به حداکثر ظرفیت تولید خود، وضعیت عرضه پلی الفین ها در بازار اروپا به حالت طبیعی برمی گردد. در سه ماهه دوم سال 2015 ، تولیدکنندگان پلی الفین از حاشیه سود مطلوبی برخوردار شدند.
افزایش حجم تقاضا برای این محصولات و کمبود عرضه در بازار اروپا سبب شده است تا  هزینه های پایین خوراک اولیه، بهای پلی الفین ها ثابت باقی بماند. از طرفی در پی افت ارزش برابری یورو، واردات این محصولات به اروپا جذابیت گذشته را از دست داده است.

داده های منتشر شده توسط موسسه پلاتس نشان می دهد که قیمت پلی الفین ها در سه ماهه دوم امسال با شیب تندی افزایش یافت و بهای محصولاتی چون پلی اتیلن سبک و هموپلیمر پلی پروپیلن، به بالاترین سطح خود در ماه های گذشته رسیدند.

۱ شهریور ۱۳۹۴ ۱۵:۴۷
تعداد بازدید : ۴۱۶