افزایش جذابیت بازار آفریقا برای تولیدکنندگان پتروشیمی خاورمیانه

افزایش جذابیت بازار آفریقا برای تولیدکنندگان پتروشیمی خاورمیانه
کشورهای آفریقایی یک مقصد صادراتی جدید برای بیشتر عرضه کنندگان پلیمر خاورمیانه به شمار می روند.

به گزارش نیپنا به نقل از آی سی آی اس ( ICIS )، منابع صنعتی  اعلام کردند: به دنبال کاهش تقاضا برای محصولات پلیمری خاورمیانه از سوی بازارهای کلیدی اروپا و آسیا، تولیدکنندگان این منطقه به دنبال تقویت حضور خود در بازار آفریقا و افزایش صادرات به کشورهای آفریقایی هستند.

ظرفیت تولید پتروشیمی های خاورمیانه طی سال های اخیر رشد چشمگیری داشته است. این موضوع ضرورت شناسایی بازارهای تازه برای جذب افزایش تولیدات این منطقه را آشکار می سازد. برآورد می شود ظرفیت تولید پلیمر خاورمیانه ظرف 2 سال آینده 16.5 درصد رشد یابد و به 29 میلیون و 600 هزار تن در سال2016 بالغ شود.

بر اساس اطلاعات پایگاه داده عرضه و تقاضای موسسه آی سی آی اس، پیش بینی می شود تا سال 2020 ، صادرات پلیمر خاورمیانه به آفریقا، تا 800 هزار تن افزایش یابد. در سال 2014 ، این رقم 2 میلیون تن در سال بوده است.

کارشناسان می گویند: بازار آفریقا توان جذب حجم بالایی از محصولات خاورمیانه را ندارد. با این حال تولیدکنندگان این منطقه به دلیل کاهش سطح عمومی تقاضا و عرضه فراوان، تلاش زیادی برای فروش محصولات و تقویت حضور خود در بازار آفریقا دارند.

شرکت صنایع شیمیایی سابک عربستان سعودی و شرکت منتجات (شرکت توزیع و بازاریابی شیمی و پتروشیمی قطر)، از جمله مهمترین شرکت های مستقر در خلیج فارس هستند که در بازار آفریقا فعالیت می کنند.

به دنبال کاهش شدید تقاضا از سوی چین به عنوان یکی از مهمترین مقاصد صادراتی خاورمیانه، عرضه کنندگان این منطقه در تلاشند تا حجم بیشتری از محصولات خود را روانه بازار آفریقا کنند. کند شدن آهنگ رشد اقتصادی چین و افزایش ظرفیت تولید پتروشیمی این کشور، به این شرایط دامن زده است.

۱ شهریور ۱۳۹۴ ۱۵:۴۹
تعداد بازدید : ۴۷۹