پیش بینی دبیرکل IEA: ایران در جمع چهار بازیگر اصلی بازار نفت جهان

پیش بینی دبیرکل IEA:  ایران در جمع چهار بازیگر اصلی بازار نفت جهان
دبیرکل اسبق آژانس بین المللی انرژی (IEA) گفت: ایران تا سال ٢٠٤٠ به یکی از چهار بازیگر اصلی نفت و گاز جهان بدل خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از ایرنا، نوبوتاناکا که هم اکنون رئیس بنیاد صلح ساساکاوای ژاپن است در دیداری از موسسه مطالعات انرژی و گفتگو با پژوهشگران این موسسه با بیان اینکه ایران تا سال ٢٠٤٠ به یکی از چهار بازیگر اصلی نفت و گاز جهان بدل خواهد شد، به افزایش قیمت نفت در آینده اشاره کرد و گفت: معتقدیم ایران مهمترین بازیگر نفت و گاز جهان است و با داشتن موقعیت فوق العاده ژئوپلیتیکی ارزش هرنوع سرمایه گذاری را در بخش انرژی دارد.
وی ابراز امیدواری کرد که هیچوقت تنگه هرمز بسته و جهان از انرژی ایران محروم نشود.
رئیس بنیاد صلح ساساکاوای ژاپن با بیان اینکه ایران باید زمینه ها و اولویت های سرمایه گذاری خود را برای پساتحریم مشخص کند، تصریح کرد: ژاپن، کره جنوبی ، اروپا و چین تا سال ٢٠٤٠ از عمده ترین واردکنندگان نفت و گاز جهان خواهند بود.
وی همچنین گاز را به عنوان سوخت تاثیرگذار در آینده معرفی کرد و گفت: برای اینکه گاز جانشین خوبی برای نفت و زغالسنگ باشد باید مکانیزم های قیمت گذاری آن مشخص شود.
نوبوتاناکا با بیان اینکه آینده انرژی جهان تا سالها نیازمند منطقه خاورمیانه خواهد بود، تصریح کرد: چین در بازار گاز جهان تغییر دهنده بازی است.
دبیرکل اسبق آژانس بین المللی انرژی درخصوص مدیریت مصرف انرژی هم گفت: ٤٩ درصد از کاهش آلودگی زیست محیطی و اثرات گلخانه ای در گرو مدیریت مصرف بهینه انرژی است.
۲ شهریور ۱۳۹۴ ۱۴:۴۴
تعداد بازدید : ۴۰۵