کاهش قیمت نفت آمریکا پس از کند شدن رشد اقتصادی چین

کاهش قیمت نفت آمریکا پس از کند شدن رشد اقتصادی چین
آمار ضعیف تولید در بخشهای صنعتی چین سبب افزایش نگرانی ها درباره تقاضای نفت خام و کاهش قیمت نفت خام آمریکا شد.
به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، تحلیلگران اعلام کردند: قیمتهای جهانی نفت خام امروز در پایان معاملات الکترونیک بازار آسیا کاهش یافت، در همین حال قیمت نفت خام آمریکا در پی نگرانی ها درباره ضعیف بودن نرخ رشد اقتصادی چین و تدوام مازاد عرضه در بازارهای جهانی نفت خام، به کمتر از ٤٠ دلار برای هر بشکه رسید.
قیمت نفت خام شاخص دابلیو تی آی آمریکا برای تحویل در ماه اکتبر در پایان معاملات امروز با یک دلار و چهار سنت افت، ٣٩ دلار و ٤١ سنت برای هر بشکه معامله شد.
در همین حال، قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال برای تحویل در ماه اکتبر با ٩١ سنت کاهش، ٤٤ دلار و ٥٥ سنت برای هر بشکه معامله شد.
روند کاهشی قیمت نفت خام آمریکا پس از رسیدن به رقم ٣٩ دلار و ٨٦ سنت در پایان معاملات آتی جمعه هفته گذشته (٣٠ مرداد ماه) که سبب شد برای نخستین بار در ٦ سال گذشته این شاخص نفتی در پی انتشار گزارش شمار دکلهای نفتی فعال آمریکا و ادامه نگرانی ها درباره مازاد عرضه، قیمت زیر ٤٠ دلار برای هر بشکه تجربه کند.
سانجیو گوپتا رئیس بخش تحلیل بازار نفت و گاز آسیا - اقیانوسیه در موسسه مشاوره ای یی وای(EY)در این باره گفت: آمارهای ضعیف از تولید بخشهای صنعتی چین و ادامه افزایش تعداد دکلهای نفتی آمریکا در هفته گذشته سبب ارزان فروشی نفت خام در بازار شد.
شرکت آمریکایی بیکر هیوز در گزارش منظم هفتگی خود اعلام کرد که ایالات متحده در هفته منتهی به ٢١ اوت(جمعه ٣٠ مردادماه) ٢ دستگاه دکل حفاری به ناوگان دکلهای حفاری فعال خود افزوده است، در حالی که مشابه این آمار در هفته پیش از آن نیز رخ داده بود، مجموع دکلهای حفاری آمریکا به ٦٤٧ دستگاه رسید.
آمار ضعیف تولید در بخشهای صنعتی چین سبب افزایش نگرانی ها درباره تقاضای نفت خام در دومین مصرف کننده نفت خام جهان شد.
۲ شهریور ۱۳۹۴ ۱۵:۲۳
تعداد بازدید : ۴۹۱