چهارمین تانکر حامل نفت ذخیره ایران به راه افتاد

چهارمین تانکر حامل نفت ذخیره ایران به راه افتاد
منابع غربی مدعی شدند یک نفتکش حامل ۲.۱ میلیون بشکه نفت ذخیره ایران به مقصد نام معلومی به راه افتاده است و این نفتکش چهارمین تانکر حامل نفت ذخیره ایران پس از توافق هسته ای است که برای تخلیه بار خود به حرکت درآمده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پلاتس، اطلاعات ردیابی کشتی ها نشان داد نفتکش دیگری، ناوگان ذخیره سازی شناور ایران را ترک کرد.

از زمان توافق هسته ای، این چهارمین نفتکشی است که ناوگان مستقر در خلیج فارس را که حاوی نفت ذخیره شده ایران است ترک می کند.

بر اساس این گزارش نفتکش مذکور متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران به نام نانسی است که به مدت ١٣٥ روز تا تاریخ ١٩ آگوست در جزیره ی خارک پهلو گرفته بود. 

 این کشتی که ٢.١ میلیون بشکه نفت در خود جای داده است روز یکشنبه به مدت خیلی کوتاهی در منطقه انتظار فجیره امارات ظاهر شد و مجدد روز دوشنبه از ردیابی خارج شد.

منطقه انتظار فجیره جایی است که کشتی ها اغلب پیش از سفرهای طولانی و یا انتقال کشتی به کشتی در آنجا سوخت گیری می کنند. 

منابع غربی گزارش کرده اند ایران بیش از 50 میلیون بشکه نفت خود را روی آب ذخیره کرده است اما مقامات ایران هرگونه ذخیره نفت توسط ایران روی آب را رد می کنند.

بر اساس این گزارش از زمان توافق هسته ای تا کنون سه نفتکش دیگر هم ناوگان ذخیره سازی سومین تولید کننده ی اوپک را ترک کرده اند. نفتکش استارلا متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران است که اولین نفتکشی بود که پس از ٢١٦ روز پهلو گرفتن در جزیره ی خارک این محل را ترک نمود.

در پایان ماه جولای هم نفتکش شرکت ملی نفتکش ایران به نام سول با ظرفیت یک میلیون بشکه ناوگان ذخیره سازی را ترک نمود و در حال حاضر در آسیای شمالی عازم بندرگاه اولسان کره جنوبی می باشد.

به علاوه در اوایل ماه آگوست هم یک نفتکش دیگر متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران ناوگان ذخیره سازی را به سمت فجیره ترک کرد و در آنجا در تاریخ ٩ آگوست تجهیزات امکان ردیابی خود را خاموش کرد.

۳ شهریور ۱۳۹۴ ۱۵:۵۰
تعداد بازدید : ۵۹۲