بازدید مدیران وزارت نفت از واحد یک اوره و آمونیاک پتروشیمی شیراز

بازدید مدیران وزارت نفت از واحد یک اوره و آمونیاک پتروشیمی شیراز
مدیران ارشد موزه های صنعت نفت از پتروشیمی شیراز به عنوان نخستین مجتمع پتروشیمی کشور بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از نیپنا، محمدمهدی فهام رئیس مجتمع شرکت پتروشیمی شیراز در این برنامه بازدید با اشاره به قدمت 50 ساله این صنعت گفت : واحد یک اوره و آمونیاک پتروشیمی شیراز در سال 1342 به منظور تولید کودهای شیمیایی ازته در منطقه شمال شیراز شروع به فعالیت کرد.

وی با بیان اینکه آثار ارائه شده در این واحد نشانگر فرهنگ اسلامی، انقلابی و ایرانی کشور است گفت: تغییرات ایجاد شده در صنعت پتروشیمی شیراز می تواند برای موزه صنعت نفت مناسب باشد. در واقع موزه صنعت پتروشیمی نشان دهنده تحولات این صنعت از لحاظ تکنولوژی است.

وی ابراز علاقه مندی کرد که بتواند با افزایش همکاریهای دو جانبه و بلند مدت ، موزه های صنعت نفت ایران به عنوان نهادی برای معرفی جایگاه تاریخی صنعت پتروشیمی به عنوان کلیدی ترین و اصلی ترین صنعت کشور تبدیل گردد.

در ادامه منصور داداش نژاد جانشین مدیر کل روابط عمومی وزارت نفت در بازدید از واحد یک اوره و آمونیاک پتروشیمی گفت: سیاستهای کلی کمیته موزه صنعت نفت بر اساس رهنمودهای مقام عالی وزارت، مأموریت گردآوری ، طبقه بندی ، احیاء و ترمیم اسناد و اشیاء تاریخی به منظور ارتقاء سطح دانش عمومی ، معرفی جایگاه این صنعت و جلوگیری از نابودی اشیاء تاریخی است .

وی در بازدید از واحد یک اوره و آمونیاک پتروشیمی شیراز که صبح امروز بیش از دو ساعت به طول انجامید با اعلام این خبر گفت: پتروشیمی شیراز به عنوان زادگاه صنعت پتروشیمی دلیل  انتخاب کمیته موزه صنعت نفت برای بازدید بود.

همچنین حسینی جواهری مشاور مدیر کل روابط عمومی با تأکید به اینکه آثار ارائه شده در موزه صنعت نفت نشانگر پایداری و بالندگی در تولید، پالایش و عرضه نفت به عنوان مهم ترین محصول استراتژیک کشوراست،گفت: هدف اصلی این کمیته مستند سازی گذشته و امروز صنعت ، گردآوری گنجینه موزه صنعت نفت، حفظ آنها از گزند حوادث و اتفاقات معمول و نگهداری آنها است، تا این میراث به نسل های بعدی انتقال یابد.

وی افزود: با هدف اینکه این آثار در یکجا متمرکز نشود به تعیین چهار حوزه مسجد سلیمان ، آبادان، تهران و کرمانشاه  برای نگهداری این اسناد اشاره کرد .

در این بازدید آقای منعم و جمعی از مسئولین کمیته موزه ، که آقایان داداش نژاد و حسینی جواهری را در پتروشیمی شیراز همراهی می کردند، در جریان روند ساخت این پروژه فرهنگی و هنری به منظور نگهداری آثار و اشیاء تاریخی واحد یک اوره و آمونیاک پتروشیمی شیراز قرار گرفتند.

موزه های صنعت نفت ایران با حکم مقام عالی وزارت ، مهندس زنگنه درتاریخ 22 دی ماه 1392 به عنوان مسئول مطالعه و ایجاد موزه­ های صنعت نفت، به آقای نعمت الهی ماموریت داد تا با تشکیل کارگروهی از صاحب ­نظران و کارشناسان برجسته و بهره ­برداری از نتایج مطالعات موارد مشابه در جهان، برای پیشبرد "طرح ایجاد موزه­ های صنعت نفت کشور" آغاز به فعالیت کند.

۴ شهریور ۱۳۹۴ ۱۶:۲۱
تعداد بازدید : ۴۹۰