سهم 20 درصدی خارجی ها در دهمین نمایشگاه ایران پلاست

سهم 20 درصدی خارجی ها در دهمین نمایشگاه ایران پلاست
استقبال خوب خارجی ها از دهمین نمایشگاه ایران پلاست نشان دهنده اهمیت بین المللی این رویداد بزرگ نمایشگاهی است.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار نیپنا محمد مقاره مدیر دهمین نمایشگاه ایران پلاست امروز  چهار شنبه ( چهارم شهریور ماه) در نشتی خبری اظهار کرد: دهمین دوره نمایشگاه بین المللی ایران پلاست  در تارخ 25 تا 29 فروردین ماه سال 95 برگزار خواهد شد و باتوجه به بهبود وضعیت ایران در صحنه جهانی و توافق هسته ای پیش بینی می شود که از رونق مطلوبی در سطح بین الملل برخوردار باشد.

مقاره،  افزود: بر اساس مذاکرات اولیه که با بازاریاب های خارجی داشتیم، حداقل 4 هزار متر از فضای نمایشگاهی به شرکت های خارجی اختصاص پیداخواهد کرد، این در حالی است که در دوره قبل 3300 متر به شرکت کنندگان خارجی اختصاص داشت.

وی ادامه داد: در نهمین نمایشگاه ایران پلاست سهم خارجی ها 12 درصد بود که بر اساس پیش بینی ها در دوره دهم این عدد به 20 درصد خواهد رسید.

مقاره با اشاره به این که تا کنون و تنها پس از 3 روز از آغاز پیش ثبت نام استقبال بسیار خوب بوده است، افزود: پیش ثبت نام نمایشگاه از اول شهریور ماه آغاز شده و تا 15 شهریور ادامه خواهد داشت و در 3روز نخست پیش ثبت نام، بیش از 250 شرکت نام نویسی کرده اند که اگر این روند ادامه پیدا کند رکورد مطلوبی از حضور شرکت ها در ایران پلاست به ثبت خواهد رسید.

وی گفت: پس از پایان پیش ثبت نام، مدارک ارائه شده از سوی متقاضیان بررسی خواهد شد و کسانی که مورد قبول قرار گیرند وارد پروسه ثبت نام خواهند شد. بنابراین لازم است تا شرکتهای متقاضی حضور حتما پیش ثبت نام را به انجام برسانند. پس از تایید، به شرکتها امکان جانمایی دلخواه غرفه ها با مراجعه به سایتwww.iranplast.ir  داده خواهد شد.

به گفته مدیر دهمین نمایشگاه ایران پلاست، این نمایشگاه در 4 گروه کالایی شامل، تولیدکنندگان مواد اولیه، سازندگاه ماشین آلات و قالبها، تولیدکنندگان مصنوعات و ارائه کنندگان خدمات بازرگانی برگزار می شود.

وی هدف اصلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی را حمایت از صنایع و شرکت های داخلی عنوان کرد و ادامه داد: بر همین اساس اولویت اصلی ما در نمایشگاه حضور فعال شرکت های ایرانی است و در همین راه تلاش میکنیم بهترین فضای نمایشگاه را به شرکت های ایرانی اختصاص دهیم.

سرپرست روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: عراق، افغانستان، ترکمنستان و پاکستان اصلی ترین بازارهای صنایع پایین دستی ایران هستند و در تلاشیم تا زمینه بازدید هدف دار متخصصین این مناطق را فراهم کنیم و بتوانیم خریداران واقعی پتروشیمی را جذب کنیم.

 وی یکی از فعالیت های مهم جنبی ایران پلاست را برگزاری نمایشگاه های منطقه ای عنوان کرد و گفت: در تلاشیم تا ایران پلاست در کشورهای منطقه و نمایشگاه های مختلف بصورت مستقل حضور پیدا کند. هفته آینده نیز گروهی از ایران پلاست به نمایشگاه پاکستان خواهند رفت تا شرایط برگزاری نمایشگاه در آنجا را ارزیابی کنند.

وی به استقبال اروپایی ها از این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: آلمان، اتریش و ایتالیا تا کنون اعلام حضور کرده اند، دیگر کشورها نیز تحت پاویونی حضور پیدا می کنند. همچنین کشورهای چین، هند، شورای همکاری خلیج فارس و تایوان از آسیا حضور خواهند داشت.

وی افزود: در دوران تحریم چین و روسیه از نظر سیاسی و اقتصادی دوستان ما بودند و ما نمی خواهیم این کشورها را کنار بگذاریم اما این بدان معنا نیست که بازار را تقدیم شرکت های چینی کنیم.

مقاره گفت: بعد از نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، نمایشگاه ایران پلاست بیشترین شرکت کننده خارجی را دارد. تا نهمین دوره، این نمایشگاه در سطح Bنمایشگاه ها برگزار می شد اما به دلیل استقبال خارجی ها در دوره گذشته سطح آن به ارتقا پیدا کرد و امیدواریم بتوانیم با برگزاری مناسب دوره دهم سطح آن را بهA+  افزایش دهیم.

وی افزود: در همین رابطه در دوره گذشته بیش از 60 خریدار واقعی را برای بازدید از نمایشگاه دعوت کردیم، در واقع بیشتر از آنکه بخواهیم تعداد بازدید کنندگان را افزایش دهیم به دنبال بازدید متخصصین و خریداران به منظور افزایش خرید و کسب بازار در نمایشگاه دهم هستیم.

مقاره یکی دیگر از کارهای انجام شده برای دهمین دوره نمایشگاه را صدور کارت های الکترونیکی برای متخصصین دانست و گفت: با این کارتها اطلاعات هر کدام از این افراد که به غرفه ها مراجعه کنند ثبت خواهد شد.همچنین از دانشجویان رشته های مرتبط به عنوان راهنمایان تحصیل کرده در نمایشگاه استفاده می شود.

مدیر نمایشگاه همکاری مستمر با رسانه های داخلی و خارجی را از دیگر فعالیت های صورت گرفته برای برگزاری بهتر دهمین دوره نمایشگاه بین المللی ایران پلاست عنوان کرد.

وی با اشاره به تعامل سازنده با دیگر نمایشگاه های پلاستیک جهان مانند کی پلاست، چاینا پلاست، روسیه و ... گفت: با کی پلاست مذاکرات انجام شده است اما هنوز قرارداد همکاری امضا نکرده ایم.

وی به استفاده از پتانسیل های نمایشگاه IPF  در حاشیه نمایشگاه ایران پلاست اشاره کرد و ادامه داد: هر سال در فصل بهار این نمایشگاه برگزار می شد اما در سال 95 این مهم اتفاق نخواهد افتاد و در کنار نمایشگاه ایران پلاست همایشی برگزار خواهد شد.

مقاره افزود: از دیگر همایش ها در دهمین دوره نمایشگاه ایران پلاست، همایشی بر پایه پژوهش و فناوری برای آشنایی با فناوری های روز دنیا خواهد 

۴ شهریور ۱۳۹۴ ۱۶:۲۳
تعداد بازدید : ۵۹۳