ظرفیت تولید محصولات شیمیایی ویژه عربستان افزایش می یابد

ظرفیت تولید محصولات شیمیایی ویژه عربستان افزایش می یابد
همزمان با مشارکت شرکت های داخلی ، عربستان به دنبال افزایش ظرفیت تولید محصولات شیمیائی است.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی ترید عربیا، شرکت پتروشیمی صداره عربستان سعودی به تازگی قراردادی را برای تامین خوراک تاسیسات جدید پتروشیمی شرکت خصوصی الجفالی ( E. A. Juffali and Brothers ) واقع در پارک پلاسکم ( PlasChem ) شهر صنعتی الجبیل به امضا رساند و بر اساس این قرارداد، شرکت صداره متعهد به تامین خوراک متیلن دی فنیل دی ایزوسیانات ( MDI ) این مجموعه است.

مقامات شرکت الجفالی در بیانیه ای اعلام کردند: تاسیسات جدید متشکل از چند مجتمع است که به منظور تولید انواع محصولات پتروشیمی و مشتقات شیمیایی مورد استفاده در صنایع مختلف عربستان سعودی طراحی و ساخته شده اند.

برخی از این مجتمع ها خوراک خود را به طور مستقیم از تولیدات پتروشیمی صداره دریافت می کنند. عرضه کنندگان دیگر نیز مواد خام مورد نیاز سایر مجتمع ها را تامین می کنند.

احداث این مجتمع در راستای هدف شرکت الجفالی برای توسعه ظرفیت تولید مواد شیمیایی ویژه در عربستان سعودی و معرفی فناوری های نوین است. اقدامات صورت گرفته به منظور جایگزین سازی واردات این دسته از محصولات و افزایش پتانسیل صادرات محصولات نهایی ( finished products ) پتروشیمی صورت می گیرد.

انتظار می رود به کارگیری فناوری های نوین، ضمن ایجاد موقعیت های شغلی جدید برای شهروندان تحصلیل کرده و با مهارت این کشور، به رشد سرمایه گذاری در بخش پایین دستی پتروشیمی و افزایش فرصت های تولید در عربستان بینجامد.

پارک صنعتی پلاسکم در زمینی به مساحت 12 کیلومتر مربع و در مجاورت مجموعه صنایع شیمیایی صداره واقع شده که حاصل همکاری مشترک کمیسیون سلطنتی مناطق صنعتی جبیل و ینبع ( RCJY ) و شرکت صداره است. این پارک صنعتی به طور ویژه با هدف توسعه و تولید محصولات پایین دستی پتروشیمی با ارزش افزوده بالا آغاز به کار کرد.

۴ شهریور ۱۳۹۴ ۱۶:۳۱
تعداد بازدید : ۵۱۱