اکوادور با ضرر نفت تولید می کند

اکوادور با ضرر نفت تولید می کند
رئیس جمهوری اکوادور اعلام کرد که هزینه تولید هر بشکه نفت خام این کشور بالاتر از رقم فروش آن در بازارهای جهانی است.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رافائل کورئا گفت: اکوادور، یک عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، ٣٩ دلار برای هر بشکه نفت خام هزینه می کند، در حالی که بابت فروش هر بشکه آن تنها ٣٠ دلار دریافت می کند.

بر اساس این گزارش، چنانچه قیمتهای جهانی نفت خام دوباره به سطوح زیر ٤٠ دلار سقوط کند و این روند ادامه یابد، اکوادور مجبور به کاهش بودجه و افزایش مالیاتها می شود.

اکوادور هم اکنون روزانه ٥٣٨ هزار بشکه نفت خام تولید می کند که بر اساس شرایط کنونی روزانه سه میلیون دلار زیان می بیند.

 شرکت دولتی نفت پترواکوادور اعلام کرد که تولید نفت خام در نیمه نخست ٢٠١٥ سود آور بود زیرا میانگین قیمت نفت در سطوح ٤٧ دلار برای هر بشکه بوده است.

اکوادور همچنین قراردادهای نفتی با قیمت ثابت امضا کرده که بخش عمده آنها از سال ٢٠٠٩ با شرکت دولتی پتروچاینا بوده است.

اکوادور نیر در بازه زمانی سالهای ٢٠٠٩ تا ٢٠١٤ قراردادهای مشابهی را با چین در مجموع به ارزش حدود پنج میلیارد و ٥٠٠ میلیون دلار با چین امضا کرد.

شرکتهای چینی نفت خام اکوادور را به عنوان بازپرداخت وامها پکن به این کشور آمریکای جنوبی دریافت می کنند.

بر اساس این قراردادها اجباری برای ارسال نفت به چین نیست بنابراین بسیاری از شرکتها محموله های نفتی را در بازار آزاد بویژه در حوزه اقیانوس اطلس می فروشند.

این کشور عضو اوپک در منطقه آمریکای جنوبی امسال حدود هفت میلیارد دلار به تایلند نفت می فروشد.

رافائل پوادا، وزیر بخشهای راهبردی اکوادور پیش تر اعلام کرده بود که پترواکوادور یک قرارداد ٥٠٠ میلیون دلاری با شرکت پی تی تی امضا می کند؛ مذاکرات درباره این قرارداد نخستین بار در ماه مه رسانه ای شد.

بر اساس قرارداد اکوادور با تایلند، این کشور جنوب شرق آسیا می تواند نفت خام اکوادور در بازارهای دیگر و  بالاترین پیشنهادها بفروشد.

نفت خام ١٣ درصد از کل بودجه ملی اکوادور را شامل می شود که حدود سه میلیارد و ١٠٠ میلیون دلار است.

فاستو هرا، وزیردارایی اکوادور به تازگی اعلام کرد: افت قیمتهای جهانی نفت تاکنون سبب شده است تا دولت کورئا ٢ میلیارد و ٢٠٠ میلیون دلار از هزینه های خود بکاهد.

از زمان سقوط قیمت نفت، شرکت پترواکوادور به دنبال منابع مالی جدید برای کمک اجرای برنامه های سرمایه گذاری سال ٢٠١٥ خود است.

پترواکوادور بودجه هزینه های سرمایه ای خود را نصف کرده و به ٦٣٧ میلیون دلار رسانده است، پروژه های پالایشی و حمل و نقل به تنهایی نیازمند ٥٣٠ میلیون دلار هستند.

۸ شهریور ۱۳۹۴ ۱۰:۴۵
تعداد بازدید : ۴۵۱