کاهش ٤٧ درصدی مصرف نفت کوره در منطقه یزد

کاهش ٤٧ درصدی مصرف نفت کوره در منطقه یزد
مصرف نفت کوره استان یزد در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، ٤٧ درصد کاهش یافته است.

مدير شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه یزد به خبرنگار شانا، گفت: در این بازه زمانی ٤١ میلیون و ٩٢٠ هزار لیتر نفت کوره مصرف شد که  این میزان در قیاس با دوره زمانی مشابه پارسال، کاهش قابل توجهی داشته است.

محمد فرازمند مصرف نفت گاز این منطقه را  نیزدر ١٥٥ روز نخست امسال کاهشی خواند و گفت: مصرف این فرآورده نفتی در  این بازه زمانی ٤٦٤ میلیون و ٥٠٠ هزار لیتر نفت گاز بوده است که از کاهش ١٠ درصدی آن نسبت به مدت مشابه پارسال حکایت دارد.

به گفته وی نفت سفید دیگر فرآورده نفتی است که مصرف آن نسبت به پنج ماه نخست پارسال، کاهشی بوده است.

فرازمند نفت سفید مصرفی پنج ماه نخست امسال منطقه یزد را ٤,٦ میلیون لیتر اعلام و اظهار کرد: مصرف این فرآورده نسبت به مدت مشابه پارسال ٢٨ درصد  کاهش داشته است.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه یزد تصریح کرد: در میان چهار فرآورده اصلی، تنها مصرف بنزین افزایشی بوده است.

وی با بیان این که در ١٥٥ روز نخست امسال ٢٠٦ میلیون و ٨١ هزار لیتر بنزین مصرف شده است، رشد مصرف آن را نسبت به مدت مشابه پارسال، بیش از پنج درصد اعلام کرد.

فرازمند درباره مصرف گاز مایع طبیعی( ال پی جی) نیز گفت: در پنج ماه نخست امسال ٢٢ هزار و ٩٠٣ هزار متر مکعب ال پی جی در منطقه یزد مصرف شد که در قیاس با مدت مشابه پارسال، ٦ درصد کاهش داشته است.

به گفته وی مجموع مصارف فرآورده های نفتی پنج ماه نخست امسال منطقه یزد، ٧٣٨ میلیون و ٥٢٠ هزار لیتر بوده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی دلیل عمده کاهش مصرف در فرآورده های نفتی یادشده به جز بنزین را که افزایش کمی داشته است، توسعه شبکه گازرسانی به صنایع، شهرها و روستاهای فاقد گازطبیعی، همچنین مدیریت مصرف بهینه به وسیله مصرف کنندگان برشمرد

فرازمند درباره توزیع و مصرف گازطبیعی فشرده (سی ان جی) نیز گفت: در ١٥٥ روز نخست امسال  ٤٠ میلیون و ٣٠٠ هزار مترمکعب سی ان جی ازطریق ٤٤ جایگاه تک منظوره و دو منظوره  توزیع و مصرف شد.

۸ شهریور ۱۳۹۴ ۱۱:۴۳
تعداد بازدید : ۵۹۵