رشد ٢٥ درصدی حجم معاملات بورس کالای ایران در مردادماه

رشد ٢٥ درصدی حجم معاملات بورس کالای ایران در مردادماه
معامله انواع کالا نسبت به ماه قبل به لحاظ حجم و ارزش به ترتیب رشد ٢٥ و ٩ درصدی را در بورس کالای ایران تجربه کرد.

به گزارش پایگاه خبری اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران به نقل از شانا، حدود ٢,١ میلیون تن انواع کالا به ارزش بیش از ٢٦ هزار میلیارد ریال در بورس کالای ایران در مرداد ماه مورد دادوستد قرار گرفت که نسبت به ماه قبل به لحاظ حجم و ارزش به ترتیب رشد ٢٥ و ٩ درصدی را تجربه کرد.

در این مدت همچنین بیش از ٨٤٧ هزار تن انواع کالا در تالار فرآورده های نفت و پتروشیمی در دو بخش داخلی و صادراتی گرفت و ارزش معاملات انواع فرآورده های نفت و پتروشیمی در این تالار از مرز ١٢ هزار میلیارد ریال عبور کرد.

بر اساس این گزارش، طی مردادماه حدود ٣٦٦ هزار تن انواع قیر، ١٤٦ هزار تن انواع مواد پلیمری، ١٧٤ هزار تن وکیوم باتوم، ٦٦ هزار تن انواع مواد شیمیایی و ٨٣ هزار تن لوب کات توسط مشتریان خریداری شده است و از دیگر فرآورده های نفتی و پتروشیمی که در مدت مذکور معامله شد می توان به داد و ستد حدود ٩٠٠ تن سلاپس واکس، ٧  هزار و ٢٥٠ تن گوگرد، ١٣٠ تن گاز آرگون و ٢ هزار و ٤٠٥ تن عایق رطوبتی اشاره کرد.

در این مدت تالار محصولات صنعتی و معدنی شاهد معامله حدود ١,٢ میلیون تن انواع کالا به ارزش بیش از ١٣ هزار میلیارد ریال در دو بخش داخلی و صادراتی بود که به لحاظ حجم و ارزش نسبت به مدت مشابه ماه قبل به ترتیب با رشد ٧٠ و ٢٨ درصدی مواجه شده است.

بر اساس این گزارش ، طی مردادماه در تالار محصولات صنعتی و معدنی بیش از ٧٥٦ هزار تن انواع محصولات فولادی، ٤٣٠ هزار تن سنگ آهن، ٢١ هزار و ٧٣٥ تن انواع مس، ١٧  هزار و ٤٠٠ تن انواع آلومینیوم،٦٠٠ تن کک متالورژی، ٤٨٠ تن سولفور مولیبدن،١٢٠ تن شمش روی و ٣٣ تن کنسانتره فلزات گرانبها مورد معامله قرار گرفت و به لحاظ ارزش، اکثر گروه های کالایی مذکور با افزایش حجم و ارزش معاملات مواجه شده اند که از جمله آنها می توان به افزایش ٥٨ درصدی حجم معاملات محصولات فولادی و ١١٥ درصدی سنگ آهن اشاره کرد. در این ماه همچنین ٣٠ کیلوگرم شمش طلا در بورس معامله شد.

۸ شهریور ۱۳۹۴ ۱۱:۴۶
تعداد بازدید : ۶۱۴