دو برابر شدن ظرفیت تولید پتروشیمی گایل هند

دو برابر شدن ظرفیت تولید پتروشیمی گایل هند
ظرفیت تولید در شرکت گایل هند بزودی افزایش خواهد یافت .

به گزارش نیپنا به نقل از فایننشال اکسپرس، مقامات شرکت دولتی پتروشیمی گایل هند به تازگی اعلام کردند: انتظار داریم با بهره برداری از دو پروژه گرینفیلد، در سه ماهه دوم سال مالی 2015-2016 ، ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی شرکت گایل تا دو برابر افزایش یابد و به یک میلیون و 700 هزار تن در سال بالغ شود.

گرینفیلد به پروژه هایی اطلاق می شود که فاقد هرگونه محدودیت های اعمال شده توسط اقدامات و زیرساخت های قبلی هستند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که استفاده واحدهای پتروشیمی دولتی از خوارک گران قیمت گاز طبیعی، حاشیه سود این واحدها را کاهش داده و از قدرت رقابت پذیری آن ها در مقایسه با شرکت های خصوصی مانند ریلاینس کاسته است. با این حال افزایش ظرفیت از سوی بخش دولتی همچنان ادامه دارد.

یکی از مقامات ارشد شرکت گایل می گوید: رشد صنعت پتروشیمی و افزایش تقاضا برای محصولات آن در هند، شرکتهای پتروشیمی این کشور را به افزایش سرمایه گذاری در این بخش و توسعه این صنعت ترغیب کرده و شرکت گایل با برخورداری از یک شبکه بازاریابی گسترده در سراسر هند، طی 15 سال گذشته همواره یکی از بازیگران کلیدی صنعت پتروشیمی این کشور بوده است.

از تولیدات بخش دولتی می توان به پلی اتیلن سنگین و پلی اتیلن سبک خطی اشاره کرد. ظرفیت تولید پتروشیمی شرکت دولتی نفت هند، سه میلیون و 800 هزار تن در سال است. این در حالیست که ظرفیت تولید شرکت ریلاینس به 14 میلیون و 400 هزار تن می رسد.

از طرح های توسعه ای شرکت گایل می توان به افزایش ظرفیت مجتمع پتروشیمی پاتا ( Pata ) در شهر کان پور تا 900 هزار تن در سال اشاره کرد که در حال حاضر تکمیل شده است. همچنین پروژه های گرینفیلد گایل که قرار است با همکاری شرکت کراکر و پلیمر براهماپوترا و شرکت OPaL اجرایی شود؛ به زودی به بهره برداری می رسند.

۸ شهریور ۱۳۹۴ ۱۵:۳۹
تعداد بازدید : ۵۲۳