سرمایه‌گذاری در صنایع پائین دستی پتروشیمی سود آور است

سرمایه‌گذاری در صنایع پائین دستی پتروشیمی سود آور است
رئیس کمیته اشتغال و کارآفرینی مجلس گفت: ایجاد شهرک‌های تخصصی در بخش پایین‌دستی صنایع پتروشیمی، فرصتی اقتصادی برای کمک به رفع کمبود اشتغال است.

عباس قائد رحمت در گفتگو با خبرنگار نیپنا، در خصوص ایجاد شهرک‌های تخصصی پتروشیمی گفت: ضرورت توسعه این امر در بخش پایین‌دستی پتروشیمی در ابعاد اقتصادی و اجتماعی محسوس است.

رئیس کمیته اشتغال و کارآفرینی کمیسیون اجتماعی افزود: شهرک‌های پتروشیمی فرصت شغلی ایجاد می‌کنند.  از این رو ، دارای ارزش‌های اقتصادی و مزیت‌های اجتماعی می شوند. 

وی گفت: یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی، ایجاد استحکام اقتصادی است. از این‌رو، توسعه در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی مورد تأکید است چراکه ارزش نهایی مواد اولیه زمانی بروز می‌کند که تبدیل به محصول نهایی شود بنابراین توسعه شهرک تخصصی پتروشیمی می‌تواند راهگشا باشد. 

عضو کمیسیون اجتماعی افزود: سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی فرصت مناسبی پیش روی دارند تا با سازوکار مشخص در این بخش سرمایه‌گذاری کنند و از مزیت‌های آن بهره‌مند شوند. 

این نماینده مجلس نهم، گفت: باید مسیر سرمایه‌گذاری هموار و موانع پیش رو با همکاری مجلس و دولت رفع شود، چراکه استفاده از مزیت‌های نسبی کشور در بخش نفت، گاز و پتروشیمی منجر به رشد اقتصادی می شود.    

رضا رحمانی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، پیش‌تر گفت: صنایع تکمیلی پتروشیمی با ساخت شهرک‌های تخصصی می‌تواند زمینه را برای جلوگیری از خام فروشی مهیا کند.

۸ شهریور ۱۳۹۴ ۱۵:۴۳
تعداد بازدید : ۴۴۱