آمادگی برای عرضه انواع فرآورده های نفتی

آمادگی برای عرضه انواع فرآورده های نفتی
بورس انرژی ایران آمادگی دارد تا با همکاری وزارت نفت انواع فرآورده های نفتی را بر اساس روشهای متنوع عرضه کند.

 مدیرعامل بورس انرژی در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: این بورس با توجه به زیرساختهای مناسب آمادگی دارد تا با همکاری وزارت نفت انواع فرآورده های نفتی را در این بورس عرضه کند.

سیدعلی حسینی افزود: تجربه موفق عرضه نفت کوره صادراتی در رینگ بین الملل سبب شد تا تحولی نوین را در فروش فرآورده های نفتی شاهد باشیم و این دستاورد با حمایتهای مهندس بیژن زنگنه وزیر نفت محقق شد و خوشبختانه دیدگاه مثبت ایشان به بورس انرژی چشم انداز مثبتی را برای آینده این بورس ترسیم کرده است.

وی با بیان این که  معاونت امور بین الملل ، حقوقی و نیز معاونت سرمایه گذاری شرکت ملی نفت ایران تلاش بسیاری کردند تا این عرضه به بهترین شکل انجام شود گفت: تعامل و همدلی میان مدیران ارشد صنعت نفت و بورس انرژی زمینه را برای همکاریهای آتی تسهیل کرده است.

حسینی افزود: با توجه به شرائط موجود امید است که با برنامه ریزیهای انجام شده عرضه‌ها تداوم داشته باشد و با توافق انجام شده با شرکت ملی نفت ایران و بویژه حمایت شخص وزیر نفت این عرضه‌ها در بورس به صورت پایدار تداوم داشته باشد.

مدیرعامل بورس انرژی تصریح کرد: کیفیت نفت کوره ایران در منطقه بالاست و طرفداران زیادی دارد و  خوشبختانه خریداران بین المللی علاقمند به خرید انواع فرآورده های نفتی ایران هستند.

حسینی ادامه داد:  تنوع عرضه در سبد محصولات نفتی به عنوان یک راهبرد در اولویت قرار دارد و در این مسیر  این بورس آمادگی کامل دارد تا فرآورده‌های جدید نفتی و پتروشیمیایی را مورد پذیرش قرار دهد، ضمن این‌که از نظر زیرساختهای مورد نیاز هیچگونه مشکلی وجود ندارد.

وی با بیان این که پذیرش و عرضه فرآورده های نفتی در بورس انرژی می تواند در رونق اقتصادی کشور تاثیر بگذارد، گفت: عرضه فرآورده های نفتی می تواند خروج از رکود را شتاب بخشد و منافع اقتصادی مطلوبی را برای کشورمان به همراه داشته باشد.

۸ شهریور ۱۳۹۴ ۱۵:۴۵
تعداد بازدید : ۳۹۸