قیمت نفت کاهش یافت

قیمت نفت کاهش یافت
قیمت نفت در معاملات امروز ۶۳ سنت کاهش یافت و هر بشکه نفت برنت در برابر ۴۹ دلار و ۳۶ سنت معامله شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که تجار با بهره گرفتن از رشد قیمت های هفته گذشته، اقدام به برداشت سود کرده اند، قیمت نفت امروز در بازار آسیا کاهش یافت. قیمت نفت هفته گذشته بالاترین رشد دو روزه در 6 سال اخیر را تجربه کرد.
بر اساس این گزارش، قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه اکتبر با بیش از یک دلار، معادل 2 درصد کاهش مواجه بود، اما سپس ترمیم شد. این در حالی است که قیمت نفت برنت که تنها در 2 ماه از 1 ماه گذشته رشد داشته، همچنان در مسیر ثبت چهارمین کاهش متوالی ماهیانه باقی ماند.
دانیل آنگ، تحلیلگر موسسه فیلیپ فیچرز در این باره گفت: «قطعا برداشت سودهای زیادی در جریان است.»
این کاهش پس از رشد 10 درصدی قیمت نفت برنت در هفته گذشته اتفاق می افتد. نفت خام آمریکا نیز هفته گذشته را با 12 درصد رشد به پایان برد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت پس از افزایش 2 دلار و 49 سنتی، معادل 5.2 درصدی، در جلسه گذشته، امروز با 69 سنت کاهش به 49 دلار و 36 سنت رسید.
قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه اکتبر پس از افزایش 2 دلار و 66 سنتی معادل 6.3 درصدی در جلسه گذشته، امروز 53 سنت کاهش یافت و به 44 دلار و 68 سنت رسید.
به گفته آنگ، سیگنال های ضد و نقیض از سوی سیاستگذاران مالی آمریکا در هفته گذشته در مورد افزایش نرخ بهره در ماه آینده میلادی بر بازار سایه افکنده است.
برخی سیاستگذاران به گونه ای سخن گفته اند که ظاهرا امکان افزایش نرخ بهره در نشست سالیانه مسئولان بانک مرکزی آمریکا در روز جمعه وجود دارد. در مقابل، رئیس فدرال رزرو شعبه نیویورک اوایل هفته جاری گفته که احتمال افزایش نرخ بهره کمتر به نظر می رسد.
این اظهارات در حالی است که آشفتگی به وجود آمده در بازارهای مالی در هفته های گذشته پس از کاهش ارزش یوان چین و نگرانی ها از کند شدن رشد اقتصادی این کشور بر تصمیم فدرال رزرو آمریکا سایه افکنده است.
۹ شهریور ۱۳۹۴ ۱۶:۰۱
تعداد بازدید : ۵۰۳