علاقه مندی سرمایه گذاران آسیایی برای حضور در طرح های پتروشیمی چابهار

علاقه مندی سرمایه گذاران آسیایی برای حضور در طرح های پتروشیمی چابهار
سرمایه گذاران آسیایی علاقه مند به حضور در طرح های پتروشیمی چابهار هستند.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاست مارت، سرمایه گذارانی از هند، ژاپن، چین به دنبال راهی برای تامین مالی طرح های توسعه ای در پروژه های پتروشیمی چابهار ایران هستند.

چندین واحد تولیدی مجتمع پتروشیمی مکران که در یک برنامه 9 ساله به بهره برداری خواهد رسید  .

این مجموعه برای تولید سالانه 23 میلیون تن نیازمند سرمایه ای معادل 11 میلیارد دلار است که 20 میلیون تن از محصولات این مجتمع به خاورمیانه،هند و  چین صادر خواهد شد. پیش بینی می شود که مجتمع پتروشیمی چابهار به قطب پتروشیمی منطقه تبدیل شود و تاکنون سرمایه گذارانی ازژاپن، هند و چین از این مجتمع بازدید کرد و فرصت های سرمایه گذاری آن را ارزیابی کرده اند.

فاز اول این پروژه حدود 8.1 میلیون تن در سال محصولات پتروشیمی به ارزش 5 میلیارد دلار تولید و به بازارهای جهانی صادر خواهد کرد که پیش بینی می شود که تولید آن در سال 2018 آغاز شود.

سرمایه گذاری مستقیم خارجی در صنعت پتروشیمی ایران بازده گسترده ای برای سرمایه گذاران خواهد داشت. ظرفیت تولید پتروشیمی ایران حدود 60 میلیون تنتخمین زده شده است و قیمت خوراک گاز طبیعی غنی از اتان در ایران به دلیل نیاز عمده تولید کنندگان صنعت و به خواست دولت بسیار پایین است.

بر اساس برآوردهای صورت گرفته پیش بینی می شود که با لغو تحریم ها ایران علاوه بر گسترش صنعت بتواند سالانه یک میلیون تن اتیلن و پلی اتیلن به جهان صادر کند.

مایکل اسمیت معاون خاورمیانه و افریقایی شرکت شیمیایی آی اچ اس می گوید : با سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران به یک فرصت جذاب دست پیدا می کنید. ریسک کردن یکی از ماهیت های کسب و کار است و با کمی ارزیابی متوجه می شوید که نتیجه آن ارزش ریسک کردن را داشته است. ایران کمتر از دو سال بعد از حذف تحریم ها با استفاده از امکان دسترسی آسان به بازارهای جهانی و ارئه کنندگان تکنولوژی به سرعت رشد خواهد کرد.

۹ شهریور ۱۳۹۴ ۱۶:۲۵
تعداد بازدید : ۴۶۶