دبیر فراکسیون نفت و گاز مجلس: ضروری‌ترین موضوع نفتی کشور میدانهای مشترک است

دبیر فراکسیون نفت و گاز مجلس: ضروری‌ترین موضوع نفتی کشور میدانهای مشترک است
با اعمال تحریمهای غیرقانونی، طرفهای دیگر در میدانهای مشترک نفت و گاز از شرائط به وجود آمده استفاده کردند. بنابراین، هم‌اکنون اصل قضیه باید متوجه برداشت از میدانهای مشترک باشد، چون منابع کشور از این محلها در حال استخراج است.
علی ایرانپور در گفتگو با خبرنگار شانا، بابیان این‌که فضای کشور باید به سمت تعامل و همکاری به‌منظور تحقق اهداف نظام سوق داد شود، افزود: البته این به معنای فراموش کردن وظایف نمایندگی نخواهد بود. 

دبیر فراکسیون نفت و گاز مجلس افزود: باید از رهگذر ارتباط میان فراکسیونها با دستگاههای مرتبط، برای برطرف کردن مشکلات و تحقق برنامه‌های کشور استفاده کرد. 

این نماینده مجلس نهم، مشکل عمده اقتصاد کشور را اتکا به عواید نفتی دانست و گفت: این چالش به یک یا دو سال گذشته معطوف نیست، معضلی است که از سالهای گذشته وجود داشته است. ازاین‌رو، در شرائط تحریم از همین چالش به‌منظور ایجاد محدودیت برای کشور استفاده کردند. بنابراین، باید از اتکای بودجه به درآمدهای نفتی کاست. 

ایرانپور، در همین حال دو راهکار پیشنهاد داد و تصریح کرد: یکی از مسیرهایی که قادر خواهد بود راهبرد کاهش وابستگی بودجه را به نفت محقق کند «توسعه صادرات غیرنفتی» است. 

در ادامه، عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون نفت و گاز، رشد تولید فرآورده های نفتی و محصولات پتروشیمی را در افزایش صادرات غیرنفتی بااهمیت ارزیابی کرد و بر لزوم توسعه در این بخش تأکید کرد. 

وی دومین پیشنهاد خود را ناظر به موضوع برداشت از میدانهای مشترک کرد و توضیح داد: با اعمال تحریمهای غیرقانونی، طرفهای دیگر در میدانهای مشترک نفت و گاز از شرائط به وجود آمده نهایت استفاده را کردند. بنابراین، هم‌اکنون اصل قضیه باید متوجه برداشت از میدانهای مشترک باشد، چون منافع و منابع کشور از این محلها در حال استخراج است. 

این نماینده مجلس نهم، در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص عملکرد و رویکرد تیم نفتی دولت، تصریح کرد: اعتقاد بر این است که باوجود مسائل تحریم و گستردگی کار و همین‌طور محرومیتهای موجود، عملکرد وزارت نفت در حوزه گازرسانی قابل دفاع  و رو به رشد است البته تنگناهای موجود روند کار را باکمی کندی مواجه می‌کند. 

وی هم‌چنین اقدام بر اساس برنامه‌ریزی را از دیگر ویژگیهای وزارت نفت در دو سال گذشته خواند و گفت: باید از ظرفیتهای فراکسیونی برای رفع مشکلات استفاده شود تا ظرفیتهای درون کشور بخصوص در بخش نفت، گاز و پتروشیمی بیشتر به کار گرفته شود.  

۱۰ شهریور ۱۳۹۴ ۱۲:۰۰
تعداد بازدید : ۵۳۲