تاثیر کاهش ارزش یوان بر بازار پلیمر چین

تاثیر کاهش ارزش یوان بر بازار پلیمر چین
پیش بینی می شود بهای محصولات پلیمری چین به دلیل تصمیم بانک مرکزی برای کاهش نرخ مرجع، در ماه های آینده روندی نزولی را تجربه کند.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، بر اساس داده های منتشر شده توسط موسسه ChemOrbis ، تصمیم بانک مرکزی چین مبنی بر کاهش نرخ مرجع یوان، بازار پلیمر این کشور را تحت تاثیر قرار داده است. 

طی سال گذشته بسیاری از ارزهای رایج به میزان قابل ملاحظه ای ارزش خود را در مقابل دلار از دست دادند. تحلیلگران می گویند این اقدام دولت چین سبب شده است تا نرخ برابری یوان ، هم راستا با دیگر ارزها کاهش یابد.

در شرایطی که آمارهای ناامیدکننده ای از اقتصاد چین منتشر می شود؛ دولت این کشور کار سختی برای محقق ساختن رشد هفت درصدی تولید ناخالص داخلی (GDP ) در سال جاری میلادی پیش رو دارد. با این حال بانک مرکزی چین امیدوار است این تصمیم به تقویت صادرات این کشور کمک کند.

بانک کردیت سوئیس طی گزارشی اعلام کرد: انتظار می رود به دنبال افت اررش یوان، سطح عمومی قیمت انواع کالا در بازارهای جهانی کاهش یابد. در گذشته نیز شاهد این روند بوده ایم چرا که چین یکی از واردکنندگان عمده طیف وسیعی از محصولات صنعتی است.

یکی از عرضه کنندگان پلی اتیلن سبک خطی برزیل و پلی اتیلن سنگین گرید تزریقی عربستان سعودی عنوان کرد: کمی پیش از اعلام این تصمیم، توانستیم قراردادهایی را برای فروش پلی اتیلن سنگین منعقد کنیم. با این وجود در حال حاضر تمایل مشتریان به انجام خریدهای تازه شدیدا کاهش یافته است.

یک عرضه کننده دیگر پلی اتیلن، مستقر در شانگهای، نیز معتقد است: بیشتر خریدارن به دلیل نگرانی از احتمال افت بیشتر ارزش برابری یوان طی هفته های آتی، از انجام خریدهای تازه خودداری می کنند.

بر اساس این گزارش پیش از این اقدام بانک مرکزی، صادرکنندگان محصولات پتروشیمی به چین همواره سعی می کردند قدرت رقابت پذیری محصولات خود را در مقابل تولیدکنندگان چینی حفظ کنند. اما کارشناسان بر این باورند که در شرایط فعلی، قیمت محصولات وارداتی کاهش بیشتری را تجربه خواهد کرد.

۱۱ شهریور ۱۳۹۴ ۰۹:۴۳
تعداد بازدید : ۴۴۵