لاریجانی در دیدار با نایب‌رئیس مجلس فرانسه مطرح کرد: سرمایه‌گذاری نفتی از اولویتهای اقتصاد ایران است

لاریجانی در دیدار با نایب‌رئیس مجلس فرانسه مطرح کرد: سرمایه‌گذاری نفتی از اولویتهای اقتصاد ایران است
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه‌گذاری در بخشهای نفت، گاز و پتروشیمی از اولویتهای ایران در همکاریهای اقتصادی است.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا، علی لاریجانی که برای شرکت در چهارمین دوره اجلاس روسای مجالس جهان در نیویورک به سر می‌برد در دیدار با نایب‌رئیس مجلس فرانسه و در بخشی از گفتگوی خود، سرمایه‌گذاری در بخشهای نفت، گاز و پتروشیمی را از اولویتهای ایران در همکاریهای اقتصادی دانست و گفت: ایران منابع فراوان نفت و گاز دارد که می‌تواند همکاری در حوزه گاز برای امنیت انرژی اروپا هم  مؤثر باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: توافق هسته‌ای ایران و ١+٥ بااینکه اشکالاتی دارد توافقی قابل‌قبول است و می‌شود به آن مثبت نگاه کرد اما باید صبر کنیم تا ببینیم نتایج بحث‌ها در مجلس ایران چه می‌شود.

لورنس دامونت، نایب‌ رئیس مجلس فرانسه هم  در این دیدار توافق هسته‌ای را فرصتی برای بهبود روابط با اتحادیه اروپا دانست و گفت: این توافق زمینه‌ای برای گفتگوها  در سایر حوزه‌هاست.

لورنس دامونت خواستار تقویت مناسبات پارلمانی ایران و فرانسه شد و افزود: توسعه این روابط زمینه را برای فعالیت بخش خصوصی در دو کشور فراهم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت چهارمین دور اجلاس رؤسای مجلس عضو اتحادیه بین‌المجالس جهان از نهم تا یازدهم شهریور با حضور ١٣٣ کشور با موضوع «صلح، دموکراسی و توسعه از نگاه مجلس» در مقر اصلی سازمان ملل در نیویورک برگزار می‌شود.
۱۱ شهریور ۱۳۹۴ ۱۱:۰۶
تعداد بازدید : ۸۸۹