آمادگی ایران برای فروش نفت به بنگلادش با شرایط ویژه

آمادگی ایران برای فروش نفت به بنگلادش با شرایط ویژه
سفیر ایران در داکا با اشاره به تمایل کشورش برای صادرات انرژی به بنگلادش گفت: ایران آماده فروش نفت خام به بنگلادش به‌شکلی ویژه (از طریق واردات کالا از بنگلادش) است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری دیلی استار، در حالی که قرار است تحریم‌های اعمال شده علیه ایران پس از اجرای توافق جامع هسته‌ای برداشته شوند، ایران به‌دنبال تقویت همکاری‌های تجاری با بنگلادش به‌خصوص در بخش انرژی است.

عباس واعظی، سفیر ایران در داکا، دیروز در نشستی با خبرنگاران، مواضع ایران در مورد همکاری‌های دوجانبه آینده بین دو کشور را تشریح کرد.

وی گفت، ایران در حال کار روی یک خط لوله انتقال گاز به پاکستان و هند است که می‌تواند پس از انجام مذاکرات لازم به بنگلادش نیز کشیده شود.

این مقام ایرانی که برای اولین بار طی سالهای اخیر در چنین نشست رسانه‌ای حضور یافته بود ابراز امیدواری کرد که تحریم‌ها به‌زودی برداشته شود.

واعظی افزود: «کمبود انرژی در بنگلادش می‌تواند از طریق واردات گاز طبیعی، سی‌ان‌جی، ال‌ان‌جی و ال‌پی‌جی از ایران مرتفع شود».

سفیر ایران در بنگلادش خاطرنشان کرد، تمام مسائل مرتبط با همکاری‌ها در زمینه انرژی امسال و در جریان سفر وزیر نیرو، انرژی و منابع معدنی بنگلادش به ایران مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

وی در پاسخ به سؤالی گفت: طرف ایرانی علاقمند به همکاری با تنها پالایشگاه نفت بنگلادش در منطقه چیتاگونگ است. «در سفر وزیر انرژی شما این موضوع نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت».

عباس واعظی با اشاره به نزدیکی ایران و بنگلادش در گذشته، آمادگی کشورش را برای فروش نفت خام به بنگلادش به‌شکلی ویژه (از طریق واردات کالا از بنگلادش به ایران به‌جای دریافت پول به‌ازای صادرات نفت به این کشور) اعلام کرد.

وی در مورد استخدام نیروی کار بنگلادشی در ایران گفت، فضا برای استخدام افراد بیشتری در بخشهای مختلف ایران از بنگلادش وجود دارد.

۱۱ شهریور ۱۳۹۴ ۱۳:۴۵
تعداد بازدید : ۴۸۲