صادرات پتروشیمی امسال به بیش از 12 میلیارد دلار رسیده است

صادرات پتروشیمی امسال به بیش از 12 میلیارد دلار رسیده است
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی درآمد ارزی کشور از محل صادرات فرآورده های پتروشیمی را در سال جاری بیش از 12 میلیارد دلار اعلام کرد.
 

به گزارش خبرنگار شانا، مهندس عبدالحسین بیات امروز(سه شنبه 16 اسفند) در دومین جشنواره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی افزود: برای خروج از خام فروشی و حرکت به سوی ارزش افزوده بیشتر و تحول در زندگی ایرانیان، دارا بودن ذخایر نفت و گاز تاثیری ویژه دارد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: با توجه به مزیت ویژه ایران یعنی دارا بودن نفت و گاز فراوان، شرایط ویژه و مطمئنی برای توسعه صنعت پتروشیمی وجود دارد.

وی ادامه داد: ما توانایی آن را داریم که منابع هیدروکربوری خام را به فرآورده های با ارزش افزوده بیشتر تبدیل کنیم و ضمن تامین نیاز داخل به صادرات فرآورده های پتروشیمی نیز بپردازیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران ادامه داد: در سند چشم انداز پتروشیمی با نگاه به چشم انداز برنامه توسعه 1404 تغییر در هدف بنیادین صنعت پتروشیمی را ایجاد کرده ایم و هدف گذاری ها تغییر یافته است.

بیات تصریح کرد: صنعت پتروشیمی صنعتی سرآمد و ارزش آفرین است و اگر بخواهیم به قدرت اول پتروشیمی در خاورمیانه تبدیل شویم، باید از روش های نظارتی و محاسبه و مدل های مدیریتی و بومی شدن استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران افزود: جایزه تعالی در حوزه پتروشیمی با کنترل و ارزیابی می تواند نقش مهمی در افزایش تولید این صنعت ایفا کند و باید به سمتی حرکت کنیم که با قطع وابستگی به دولت و تقویت همبستگی به اهداف خود دست یابیم.

معاون وزیر نفت با بیان این که 19 شرکت امسال در بخش تجهیزات و مواد و صنایع پایین دستی به این جشنواره افزوده شدند، گفت: جایزه تعالی برای آن طراحی شده است که تمام محصولات ما در بازارهای دنیا با بالاترین کیفیت شناخته شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: محصولات تولیدی پتروشیمی جمهوری اسلامی ایران در تمام بازارهای دنیا با توجه به مصالح نظام عرضه شده و به فروش می رسد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران تصریح کرد: صنعت نفت ایران با توجه به شاخص های موجود، می تواند سرآمد دنیا شود و به جایگاه واقعی خود برسد.

به گزارش شانا، در دومین جشنواره جایزه تعالی صنعت 63 شرکت تولیدی، خدماتی، طرح های پتروشیمی، پیمانکاران و سازندگان ثبت نام کردند که نمایانگر رشد 46 درصدی در شمار شرکت کنندگان است.

۱۷ اسفند ۱۳۹۰ ۱۷:۰۹
تعداد بازدید : ۱,۰۵۲