به دانش ایران برای توسعه نیاز داریم

به دانش ایران برای توسعه نیاز داریم
معاون وزارت انرژی آفریقای جنوبی گفت: صنعت پتروشیمی ایران دارای قابلیهای زیادی است ودر این مسیر آماده همکاری و انتقال دانش فنی میان دو کشور هستیم.

تمبیسیله ماجولا معاون وزارت انرژی آفریقای جنوبی در گفتگو با خبرنگار نیپنا از نیاز عمده کشورش به دانش و فناوری ایران برای احداث مجتمع های پتروشیمی در کشورش خبر داد و ابراز امیدواری کرد که بتواند به عنوان اولین کشور خارجی در دوره پسا تحریم، برای مشارکت در طرح های صنعت پتروشیمی در ایران سرمایه گذاری کند.  

 وی درباره صنعت پتروشیمی ایران گفت: ایران از نظر صنعت پتروشیمی بسیار پیشرفته است و در زمینه های مختلف رشد خوبی داشته است و ما انتظار داریم که بتوانیم از دانش و فناوری این کشور برای دستیابی به اهداف توسعه ای خود در زمینه تولید محصولات متنوع پتروشیمی استفاده کنیم

معاون وزارت انرژی آفریقای جنوبی افزود: در گذشته، ارتباط خوبی با ایران داشتیم و از حمایت آنها در صنعت پتروشیمی خود بسیار بهره برده ایم و باور دارم که از الگوبرداری و استفاده از شیوه های مهندسان ایرانی بتوانیم آینده خوبی را برای صنعت پتروشیمی آفریقای جنوبی تصور کنیم.

معاون وزیر انرژی آفریقای جنوبی ادامه داد: ما خواستار ایجاد همکاری میان شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با وزارت انرژی افریقای جنوبی هستیم و از توان لازم برای توسعه و تولید محصولات پتروشیمی به خصوص GTL را در ایران دارا هستیم و قصد داریم برای تولید این محصول در ایران سرمایه گذاری کنیم. همچنین نیاز داریم که ایران به ما در ساخت پالایشگاه و کارخانه های تولید محصولات پتروشیمی کمک کرده و از تکنولوژی پیشرفته ایران بهره ببریم.

تمبیسیله ماجولا اولین دیدار تیم وزارت انرژی افریقای جنوبی با مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و همکارانش را مثبت ارزیابی کرد و گفت : امیدوارم همکاری ها هر چه زودتر آغاز شود و شاهد رشد و موفقیت صنعت پتروشیمی آفریقای جنوبی باشیم .به نظرم شروع همکاری برای کسب سود بیشتر برای هر دو کشور آغاز شده است.

معاون وزارت انرژی آفریقای جنوبی در زمینه نوع سرمایه گذاری این کشور در ایران گفت: امیدواریم بعد از برداشته شدن تحریم های ایران، یکی از اولین کشورهایی باشیم که در زمینه صنعت انرژی و پتروشیمی در ایران سرمایه گذاری می کنیم و باور دارم که همکاری سازنده ای با ایران خواهیم داشت .

وی اظهار کرد: نخستین گام مدنظر وزارت انرژی آفریقای جنوبی برای سرمایه گذاری در ایران توسعه واحدهای GTL است همچنین در نظر داریم تا در زمینه تولید محصولات مختلف پتروشیمی یک جوینت ونچر یا همکاری مشترک با ایران برقرار کنیم. همچنین می توانیم در زمینه تبادل محصولات با ایران همکاری داشته و برخی محصولات مورد نیاز خود در زمینه صنعت پتروشیمی را از ایران خریداری کنیم.

وی در مورد عمده محصول مورد نیاز آفریقای جنوبی برای صنعت پتروشیمی را تامین خوراک گاز طبیعی برای تولید محصولات پایین دست پتروشیمی عنوان کرد و گفت : ذخیره خوراک ما به اتمام رسیده است و قصد داریم هر چه سریعتر مواد خام کارخانه های خود را از ایران تامین کرده و در این زمینه سرمایه گذاری خواهیم کرد 

وی در پایان خاطر نشان کرد که امیدوارم بتوانیم موافقت ایران را برای همکاری در تمامی زمینه های مربوط به صنعت انرژی و پتروشیمی داشته باشیم زیرا ایران می داند که  مسیر صحیح چگونه است و ما به دانش ایران برای توسعه نیاز داریم.

۱۴ شهریور ۱۳۹۴ ۱۱:۰۵
تعداد بازدید : ۹۳۸