64 هزار متر حفاری در آب های خلیج فارس انجام شد

64 هزار متر حفاری در آب های خلیج فارس انجام شد
معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه های حفاری از 64 هزار و 664 متر حفاری چاه گاز در فازهای طرح توسعه پارس جنوبی به وسیله ناوگان دریایی این شرکت در سال جاری خبر داد.

مهندس محمدرضا تاکایدی در گفت و گو با خبرنگار شانا با اعلام این که شرکت ملی حفاری هم اکنون حفاری در فازهای 9 و 10، 17 و 18 و 14 میدان گازی پارس جنوبی را در دست اجرا دارد، گفت: با به کارگیری پنج دستگاه حفاری از ابتدای سال جاری تا پایان روز یک شنبه (14 اسفند) 45 هزار و 35 متر حفاری در فازهای 17 و 18، 16 هزار و467 متر حفاری در فازهای 9 و 10 و 3 هزار و 162 متر حفاری در فاز 14 انجام شده است.
 
وی به حفاری 24 حلقه چاه در فازهای 9 و 10 اشاره کرد و افزود: حفاری فاز 10 امسال به اتمام رسید و با تکمیل آخرین حلقه چاه در فاز 9 تا قبل از پایان سال، دفتر حفاری در این دو فاز بسته می شود.
 
تاکایدی با تاکید براین که حفاری در فازهای 17 و 18 طبق برنامه پیش می رود، اظهار کرد: در اجرای این پروژه که در مرحله نخست آن حفاری 22 چاه از روزهای نخست سال 1389 آغاز شد، حفاری 12 حلقه چاه به صورت دسته ای (BATCH DRLLING) دنبال می شود که یک حلقه آن در مرحله تکمیل است.
 
معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه های حفاری گفت: با هدف شتاب بخشی به اجرای پروژه فاز 14 نیز دومین دستگاه حفاری دریایی این شرکت در این موقعیت قرار گرفت و انتظار می رود با توجه به این که عملیات حفاری در این فاز از 17 آذر با استقرار یک دستگاه حفاری آغاز شده و اولین چاه توصیفی در مراحل پایانی است، حفاری 20 حلقه چاه توسعه ای و یک حلقه چاه ارزیابی به صورت دسته ای به زودی شروع شود.
 
وی افزود: در همین حال سه دستگاه حفاری دیگر این شرکت نیز در میدان دورود در خارگ و سکوهای ابوذر و سلمان در پروژه های حفاری چاه های نفت و گاز فعالیت دارند.
 
تاکایدی یادآور شد: از آغاز امسال تاکنون در مجموع حفاری 21 حلقه چاه های دریایی بوسیله دستگاه های حفاری این شرکت پایان یافت که در قیاس با حفاری 260 حلقه چاه در سه دهه فعالیت شرکت ملی حفاری ایران قابل توجه است.

۱۷ اسفند ۱۳۹۰ ۱۷:۰۲
تعداد بازدید : ۱,۰۶۹