قیمت نفت اوپک ۲ دلار افزایش یافت

قیمت نفت اوپک ۲ دلار افزایش یافت
قیمت سبد نفتی اوپک پنج شنبه گذشته حدود ۲ دلار افزایش یافت و به ۴۷ دلار و ۳۷ سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، قیمت سبد نفتی اوپک در معاملات پنج شنبه گذشته با افزایش 1.84 دلاری مواجه شد.

هر بشکه سبد نفتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت که در روز پیش از آن در برابر 45.53 دلار معامله می شد در روز پنج شنبه به 47.37 دلار رسید.

این در حالی است که قیمت سبد نفتی اوپک در ماه اوت 10 درصد کاهش داشته است.

کارشناسان و رسانه‌ها یکی از دلایل افت قیمت نفت در ماه اوت را ناشی از واکنش این بازار به کاهش شاخص‌ بازارهای سهام اروپایی و آسیایی و افزایش نگرانی ها نسبت به بازگشت رکود به اقتصاد جهان می‌دانند.

وجود نفت مازاد در بازار علت عمده افت قیمت نفت طی یک سال گذشته بوده که اخیرا نگرانی از افت تقاضا و بازگشت رکود به اقتصاد جهانی نیز به عنوان عامل دیگری قیمت نفت را به سمت کاهش پیش می برد.

دفتر اطلاعات انرژی آمریکا در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد صادرات نفت خام آمریکا به اقتصاد این کشور ضربه‌ای نخواهد زد. در این گزارش تصریح شده است چنانچه تولید نفت آمریکا زیر 10.6 میلیون بشکه در روز باقی بماند، تفاوتی میان ممنوعیت صادرات یا برداشتن آن برای اقتصاد آمریکا وجود ندارد؛ ورود آمریکا به بازار نفت می تواند عامل کاهش بیشتر قیمت نفت شود.

۱۴ شهریور ۱۳۹۴ ۱۲:۰۸
تعداد بازدید : ۱,۰۱۴