افزایش ۲۱ درصدی صادرات نفت ایران به هند در ۵ ماهه امسال

افزایش ۲۱ درصدی صادرات نفت ایران به هند در ۵ ماهه امسال
صادرات نفت ایران به هند در ۵ ماه نخست سال ۱۳۹۴ با افزایش ۲۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شد و به ۲۶۶ هزار بشکه در روز رسید.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، واردات نفت هند از ایران در اوت امسال با کاهش 27 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شد و به پایین ترین رقم در طی 5 ماه گذشته رسید.

آغاز فصل تعمیر پالایشگاه های هندی علت افت واردات نفت از ایران در ماه اوت عنوان شده است.

بر اساس این گزارش که بر پایه اطلاعات غیر رسمی تهیه شده است شرکت نفت اسار هند و پالایشگاه های مانگالور و پتروکمیکال قرار است از اواسط سپتامبر واحدهای پالایش نفت خود را برای حدود یک ماه تعطیل کنند.

هند در ماه اوت 198800 بشکه در روز نفت از ایران وارد کرد که این رقم نسبت به ماه قبل از آن 7.7 درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل 27 درصد کاهش داشته است.

با وجود این کاهش، دولت هند قصد دارد پس از رفع تحریم ها واردات نفت از ایران را افزایش دهد. در پی وضع تحریم نفتی غرب علیه ایران و پیروی هند از این سیاست، ایران که زمانی دومین صادرکننده بزرگ نفت به هند بود در سال 2014 به جایگاه هفتم تنزل داشته است.

متوسط واردات نفت هند از ایران در 8 ماه نخست سال جاری میلادی با کاهش 21 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به 214 هزار بشکه در روز رسیده است.

با این حال واردات نفت هند از ایران در 5 ماه نخست سال مالی این کشور که برابر با 5 ماه نخست سال 1394 ایرانی است با رشد 21 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به 266 هزار بشکه در روز رسیده است.

۱۴ شهریور ۱۳۹۴ ۱۲:۱۴
تعداد بازدید : ۹۷۷