اشتیاق شرکت‌های اروپایی برای سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل ایران

اشتیاق شرکت‌های اروپایی برای سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل ایران
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شرکت‌های اروپایی و شرق آسیا مشتاق سرمایه گذاری در حمل و نقل ریلی،جاده ای و هوایی کشور هستند، گفت: این شرکت ها را بر اساس مناقصه بین المللی انتخاب می کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خانه ملت، عباس آخوندی با بیان اینکه ما درحال جمع‌آوری اطلاعات، بررسی پروژه ها و توجیه اقتصادی شرکت‌های متقاضی سرمایه گذاری دربخش‌های مختلف حمل و نقل جاده ای هستیم، گفت: شرکت‌های فرانسوی،آلمانی، ایتالیایی، کره ای، چینی و... از کشورهای مختلف برای سرمایه گذاری در حمل و نقل ریلی و جاده ای اعلام آمادگی کرده اند، که منتظر امضاشدن توافق نامه و لغو تحریم ها هستند تا بتوانند از شرایط برای سرمایه گذاری استفاده کنند.

این عضو کابینه دولت یازدهم با تاکید براینکه شرکت‌های مختلف استقبال فراوانی برای ورود به بازار ایران دارند، افزود:امیدواریم پروژه‌های خوبی را درحوزه جاده،راه آهن،هوایی تامین مالی کنیم که دراین راستا معرفی پروژه کرده و از طریق مناقصه بین المللی شرکت‌های برتر را انتخاب می کنیم.

آخوندی  با بیان اینکه با شرکت های دست اول هواپیمایی مذاکرات متعددی داشته ایم، ادامه داد:در این مذاکرات در رابطه با مدل های تامین مالی، مراکز تعمیر و نگه داری صحبت هایی صورت گرفته که همچنان ادامه دارد و در حال پیگیری است.

وزیر مسکن، راه و شهرسازی با تاکید براینکه سن هواپیماها درکشور زیاد است،تصریح کرد: سال ها در کشور هواپیمای جدید وصفر خریداری نشده که امیدواریم پس ازرفع تحریم‌ها  مشکلات بخش هوایی نیز مرتفع شود.

۱۴ شهریور ۱۳۹۴ ۱۵:۱۱
تعداد بازدید : ۴۹۹