رشد صنعت پتروشیمی هند تا سال 2020

رشد صنعت پتروشیمی هند تا سال 2020
هند قصد دارد تا با هدف توسعه اقتصادی خود صنعت پتروشیمی این کشور را یا سرمایه گذاری های جدید توسعه دهد.

به گزارش نیپنا به نقل از تایم اقتصادی، دهلی نو، پیش بینی می شود که صنعت پتروشیمی هندوستان و صنایع وابسته به آن مثل پلاستیک، بسته بندی و چاپ تا سال 2020 سالانه 280 میلیارد دلار برای این کشور درآمدزایی خواهد داشت .

راوی آگاروال رییس انجمن تمامی صنایع پلاستیک هند(AIPIA)  در این رابطه گفت: تولید محصولات پتروشیمی و چهار صنعت وابسته به آن بسیار از هم تاثیر می پذیرند و رشد آنها به هم وابسته است .

صنایع پایین دست پتروشیمی مثل پلاستیک به شدت به خوراک یا مواد خام نیازمند است و از پلاستیک، عمدتا در صنعت بسته بندی استفاده می شود و پس از آن، صنعت بسته بندی به وسیله چاپ قابل استفاده می شود.

آگاروال گفت:همه این صنایع به ظاهر متفاوت هستند ولی در اصل زنجیروار با هم ارتباط دارند و برای تخمین برآورد درآمدی صنعت پتروشیمی ما هر چهار صنعت را بصورت یک کل در نظر می گیریم و بر این اساس پیش بینی می کنیم که صنعت پتروشیمی هند تا سال 2020 به درآمد 280 میلیارد دلاری در سال دست خواهد یافت.

رشد صنعت پتروشیمی مزیت بزرگی برای بخش پلاستیک به عنوان تامین کننده خوراک آن محسوب می شود و تولیدکنندگان صنعت پتروشیمی از کاهش قیمت مواد خام بسیار استقبال می کنند.

آگاروال همچنین اطلاع داد که انجمن صنایع پلاستیک هندوستان در نظر دارد تا با همکاری برگزار کننده نمایشگاه وریفیر، تجارت در دبی، اکسپو پی 4 را در ماه آپریل سال آینده برگزار کند و در این اکسپو نمایندگانی از این چهار صنعت مرتبط با پتروشیمی حضور خواهند داشت به نوعی این نمایشگاه کل زنجیره ارزش صنعت پلاستیک، از پتروشیمی، بسته بندی و چاپ را زیر یک سقف گرد می آورد.انجمن صنایع پلاستیک هندوستان از حضور 8 کشور چین، کره، تایوان، ایران، ترکیه، مصر، عربستان سعودی و اتحادیه اروپا در پاویون این نمایشگاه خبر داد.

۱۴ شهریور ۱۳۹۴ ۱۵:۱۷
تعداد بازدید : ۵۶۳