رئیس اتاق بازرگانی ایران: ۱۲۰ میلیارد دلار پروژه نیمه‌تمام برای سرمایه‌گذاری در ایران وجود دارد

رئیس اتاق بازرگانی ایران: ۱۲۰ میلیارد دلار پروژه نیمه‌تمام برای سرمایه‌گذاری در ایران وجود دارد
رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: ۱۲۰ میلیارد دلار پروژه نیمه تمام در ایران وجود دارد که امکان حضور بخش خصوصی در آنها فراهم شده و در این زمینه می‌توانیم از ظرفیت‌های کشورهای دیگر از جمله جمهوری چک برای همکاری‌های مشترک استفاده کنیم.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، رئیس اتاق بازرگانی ایران در همایش مشترک بازرگانان ایران و جمهوری چک با اعلام این خبر گفت: جمهوری چک و ایران زمینه‌های مناسبی برا ی سرمایه‌گذاری در بخش‌های شیشه و کریستال و دیگر صنایع و فعالیت‌های مشترک در زمینه‌های تصفیه پساب و نانوتکنولوژی، تکنولوژی‌های زیست محیطی و محیط زیست، هواپیماسازی کوچک و حمل نقل ریلی و خودرو دارد.

جلال‌پور اظهار کرد: تولید مواد شیمیایی و دارویی در کشور ما نیاز به سرمایه‌گذاری‌های مشترک با دیگر کشورها از جمله جمهوری چک دارد که از این طریق می‌توانیم نیازهای خود و کشورهای همسایه را تامین کنیم. 

این مقام مسئول در اتاق بازرگانی گفت:‌در زمینه‌های توریست و گردشگری ظرفیت‌های متقابلی برای افزایش و توسعه همکاری‌ها وجود دارد. 

رئیس اتاق بازرگانی ایران در ادامه سخنان خود با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام گفت: 120 میلیارد دلار پروژه نیمه تمام در کشور ما وجود دارد که امکان حضور بخش خصوصی و همکاری‌های مشترک با سایر کشورها از جمله جمهوری چک در این زمینه وجود دارد.

وی یادآور شد: در سه ماه اول سال 2016 هیئتی از ایران از بخش‌های مختلف اقتصادی به جمهوری چک اعزام می‌شود. 

در ادامه این مراسم لوبمبیر زاورال وزیر امور خارجه چک با اشاره به اینکه این دیدار به مناسبت نودمین سالگرد روابط اقتصادی و تجاری دو کشور برگزار شده است گفت: در دوره‌های مختلف دو کشور ایران و جمهوری چک روابط اقتصادی مختلفی را تجربه کردند اما در حال حاضر روابط اقتصادی دو کشور و مبادلات آنها در این زمینه تقریبا به صفر رسیده است. 

وی با تاکید بر اینکه پتانسیل زیادی در ایران برای همکاری مشترک و سرمایه‌گذاری وجود دارد گفت: ما در گذشته نیروگاه‌هایی در بخش‌های صنعتی و کارخانه قند و شکر در ایران ساخته‌ایم. 

وزیر امور خارجه چک  یادآور شد: اقتصاد ما یکی از سریع‌ترین رشد‌های اقتصادی را در میان کشورهای اتحادیه اروپا دارد  و آمار بیکاری در کشور ما بسیار پایین است. اما ما تاکید داریم که باتوجه به بحرانهای اقتصادی جهان باید از پیشرفته‌ترین تکنولوژ‌ها برای تولید مرغوب‌ترین کالاها استفاده کنیم.

زاورال به دیدار خود با وزیر اقتصاد ایران در چک اشاره کرد و گفت: در ماه‌های گذشته آقای طیب‌نیا به جمهوری چک آمد و قراردادی بین ایران و چک امضا شد تا بر این اساس مالیات‌های دوگانه برداشته شود. 

وی یادآور شد: در حال حاضر نیز به دنبال انعقاد قراردادهایی برای سرمایه‌گذاری در ایران هستیم که به همین منظور نمایندگان بانک صادرات و شرکتهای بیمه جمهوری چک ما را در این سفر همراهی می‌کنند.

وی در پایان گفت: ما از این موضوع اطلاع داریم که ایران فقط به دنبال خرید کالا نیست و تمایل به سرمایه‌گذاری مشترک و دریافت تکنولوژ‌های روز برای نوسازی اقتصاد خود دارند. 

۱۵ شهریور ۱۳۹۴ ۱۲:۳۷
تعداد بازدید : ۵۲۰