وزیر نفت: جهاد خودکفایی در صنعت نفت ایجاد می شود

وزیر نفت: جهاد خودکفایی در صنعت نفت ایجاد می شود
وزیر نفت از ایجاد جهاد خودکفایی در صنعت نفت خبر داد و گفت: تا دو سال آینده بسیاری از کالاهای مورد نیاز صنعت نفت در داخل کشور ساخته می شود.
هندس رستم قاسمی در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های صنعت نفت ضمن تشکر از زحمات یک ساله روابط عمومی ها، ایجاد جهاد خودکفایی در صنعت نفت را امری مهم دانست و گفت: می بایست این کار از سال ها پیش آغاز می شد تا امروز هیچ گونه وابستگی به کشور های خارجی نداشته باشیم چراکه هیچ کمبودی در کشور برای تحقق این مهم وجود ندارد.

وزیر نفت ادامه داد: در شرایط فعلی به گونه ای برنامه ریزی شده تا انشاء الله در کمتر از دو سال آینده بسیاری از کالاهای مورد نیاز صنعت نفت در داخل ساخته شود و تا 22 بهمن سال آینده توربو کمپرسور کاملا ایرانی خواهیم ساخت.

وی در ادامه با تاکید بر نقش مهم روابط عمومی در صنعت نفت و انعکاس دستاوردهای آن به مردم کشور گفت: باید دستاوردهای صنعت نفت و تلاش هایی که در بخش های مختلف این صنعت در سکوها و مراکز تولید نفت صورت می گیرد به خوبی به مردم نشان داده شود و این مهم انجام نمی شود مگر آنکه روابط عمومی های وزارت نفت به خوبی نقش خود را در این زمینه ایفا کنند.

وی اطلاع رسانی درخصوص تلاش های صنعت نفت را کاری سخت و ظریف توصیف کرد که باید با برنامه انجام شود.

قاسمی با بیان اینکه صنعت نفت سابقه ای طولانی دارد و از جمله بخش های مهم و زیربنایی کشور است افزود: اقتصاد کشور بر مبنای نفت است و باید با استفاده از نفت کشور را بسازیم.
وزیرنفت خاطرنشان کرد: مسئولان قبل هم تلاش های بسیاری برای این کار انجام دادند و ما باید در شرایط فعلی به این امر سرعت دهیم.

قاسمی وظیفه روابط عمومی را در تبیین این تلاش ها سنگین خواند و ابراز امیدواری کرد که مسئولان روابط عمومی صنعت نفت به خوبی از عهده این وظیفه بر خواهند آمد.

قاسمی یکی دیگر از وظایف روابط عمومی های صنعت نفت را ایجاد فضای کار و تلاش و تفکری همراه با دیانت و عشق به انقلاب در بین کارکنان صنعت نفت دانست و افزود: باید ابعاد اعتقادی کارکنان صنعت نفت تقویت شود و این وظیفه ای مهم بر دوش روابط عمومی هاست که باید در همه بخش ها و حتی نقاط دوردست کشور هم انجام شود.

وزیر نفت درباره برقراری ارتباط مثبت با رسانه ها نیز خاطرنشان کرد: رسانه ها انعکاس دهندگان افکار عمومی هستند و باید ارتباطی خوب و درست با آنها داشته باشیم که این امر نیازمند سیاستگذاری است و باید برای این کار در شورای هماهنگی روابط عمومی های صنعت نفت برنامه ریزی شود.

در این نشست همچنین اسحق رویور مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت گزارشی از مهم ترین فعالیت های این اداره کل از جمله تغییر ساختار روابط عمومی و تلاش برای برگزاری اولین اجلاس روابط عمومی های کشورهای عضو اوپک ارائه کرد.

وی با اشاره به ضرورت تقویت جایگاه روابط عمومی های مناطق مختلف صنعت نفت، از وزیر نفت درخواست کرد تا  از تحقق این امر حمایت کند.

نشست شورای هماهنگی روابط عمومی روابط عمومی های صنعت نفت عصر روز چهارشنبه (17 اسفند) با حضور مهندس رستم قاسمی، وزیر نفت،  اعضای این شورا، مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت، میرزا قدیمی، مشاور عالی اطلاع رسانی حوزه وزارتی و مسئولان واحدهای اطلاع رسانی اداره کل روابط عمومی وزارت نفت برگزار شد.

 

۲۰ اسفند ۱۳۹۰ ۱۸:۰۸
تعداد بازدید : ۱,۱۰۴