آمادگی شرکتهای آلمانی برای فعالیت در پروژه‌های انرژی در ایران

آمادگی شرکتهای آلمانی برای فعالیت در پروژه‌های انرژی در ایران
وزیر اقتصاد و دارایی ایالت بادن وورتمبرگ گفت: شرکتهای آلمانی به همکاری با ایران اعتقاد دارند و خواهان مشارکت در بخشهای مختلف اقتصادی، صنعتی و انرژی ایران هستند.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نیلز اشمید، وزیر اقتصاد و دارایی ایالت بادن وورتمبرگ آلمان صبح امروز (یکشنبه، ١٥ شهریورماه) پس از دیدار و گفتگو با بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکتهای ایالت بادن وورتمبرگ آلمان در گذشته همکاری مطلوبی با ایران و شرکتهای ایرانی داشته اند و ما در نظر داریم پس از لغو تحریمها، همکاریهای خود را ادامه دهیم. 
 
وی افزود: شرکتهای ایالات بادن وورتمبرگ هم اکنون به دنبال مذاکره با طرفهای ایرانی و کسب اطلاعات مورد نیاز از بخشهای مختلف صنعتی و انرژی ایران برای یافتن راههای همکاری پس از تحریمها هستند. 
 
وزیر اقتصاد و دارایی ایالت بادن وورتمبرگ تصریح کرد: شرکتهایی که در قالب این هیئت ٦٨ نفره به ایران آمده اند، در زمینه های ساخت ماشین آلات، فناوریهای سنجش و مهندسی قوی هستند و می توانند به صنعت ایران کمک کنند. 
 
اشمید با بیان این که ما حاضریم در جایگاهی برابر در صنعت نفت ایران حاضر شویم و در بخشهای مورد نیاز مشارکت کنیم، گفت: ما به بازار بزرگ ایران اعتقاد داریم و برای شرکتهای ایالت بادن وورتمبرگ آلمان شفافیت حقوقی اهمیت بسیار بالایی دارد. 
 
وی با اشاره به اعلام آمادگی شرکتهای ایالت بادن وورتمبرگ آلمان برای فعالیت در پروژه های ارتقای بهره وری انرژی در ایران، گفت: تلاشهایی که ایرانیها در این سالها در زمینه بهره وری انرژی انجام داده اند، قابل توجه است. 
 
اشمید در پایان نسبت به تدوام روابط با دولت ایران و شرکتهای ایرانی فعال در حوزه های اقتصادی، صنعتی و انرژی ابراز امیدواری کرد. 
 
هیئت آلمانی ٦٨ نفره فعالان بخشهای اقتصادی، مهندسی و بازرگانی ایالت بادن وورتمبرگ، به ریاست وزیر اقتصاد و دارایی این ایالت صبح امروز در ساختمان مرکزی وزارت نفت با بیژن زنگنه درباره زمینه های همکاری دیدار و گفتگو کردند. 
 
این هیئت از نمایندگان شرکتهای متوسط آلمانی در ایالت بادن وورتمبرگ تشکیل شده بود، که در آلمان به چنین شرکتهایی میتل اشتند (Mittel Stand) اطلاق می شود که البته متوسط بودن آنها با دیگر شرکتهای متوسط در قاره سبز متفاوت است زیرا گردش مالی آنها از چند صد میلیون و گاه تا یک میلیارد یورو می رسد.
۱۵ شهریور ۱۳۹۴ ۱۲:۵۶
تعداد بازدید : ۴۶۰