پیشی گرفتن عرضه الفین ها از تقاضا در ایالات متحده

پیشی گرفتن عرضه الفین ها از تقاضا در ایالات متحده
عرضه اتیلن و پروپیلن ایالات متحده، به دنبال افزایش ظرفیت تولید این محصولات افزایش یافته است.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، انتظار می رود عرضه اتیلن و پروپیلن در بازار ایالات متحده، به دنبال افزایش ظرفیت تولید این محصولات، کاهش تعمیرات اساسی واحدها و محدود شدن فرصت های صادراتی، در سال 2015 از میزان تقاضا در این کشور پیشی گیرد.

همزمان با رشد تقاضا برای مشتقات اتیلن و صادرات این محصول، وضعیت عرضه در شرایط مطلوبی قرار دارد. قیمت اسپات (تک محموله ای) اتیلن در قراردادهای آتی Front-month مانت بلویو ایالت تگزاس، در آغاز سال جاری میلادی در بالاترین سطح خود یعنی 43 سنت به ازای هر پوند قرارد داشت.

با این حال توقف فعالیت خط لوله اوانجلین که انتقال محصولات از تگزاس به لوئیزیانا را بر عهده دارد؛ سبب بروز مشکلاتی برای بخش تولید در مانت بلویو شد. در پی این موضوع بهای اسپات اتیلن در تاریخ چهارم ماه مارس به 33.25 سنت برای هر پوند کاهش یافت.

اما با از سرگیری فعالیت این خط لوله، قیمت اتلین طی سه ماهه دوم امسال به طور تدریجی رشد کرد و به 35.5 سنت در هر پوند رسید.

از طرفی پیش بینی می شود در پی افزایش ظرفیت تولید اتیلن، بهای این محصول تا پایان سال روندی نزولی را تجربه کند. در این میان می توان به مجتمع تولید اتیلن شرکت لیوندل بازل در چنلویو ایالت تگزاس اشاره کرد که قرار است از سه ماهه سوم امسال در مدار تولید قرار گیرد. این مجتمع از ظرفیت تولیدی معادل113 هزار تن در سال برخوردار است. همچنین از سرگیری فعالیت واحد کراکر Geismar مجتمع تولید محصولات الفینی Williams در ایالت لوئیزیانا، به افت بیشتر قیمت این محصول دامن خواهد زد.

علی رغم توقف فعالیت برخی واحدها مانند واحد تولید اتیلن LHC-8 شرکت داو کمیکال در فریپورت تگزاس که به دلیل نقص فنی از هفته دوم ماه ژوئیه تعطیل شده؛ وضعیت مطلوب عرضه به تثبیت بهای محصولات الفینی انجامیده است.

۱۵ شهریور ۱۳۹۴ ۱۲:۵۷
تعداد بازدید : ۶۳۱