ادامه روند کاهشی صادرات پتروشیمی کره جنوبی

ادامه روند کاهشی صادرات پتروشیمی کره جنوبی
صادرات محصولات پتروشیمی کره جنوبی روند نزولی را طی می کند و کاهش تقاضا از سوی چین به عنوان مهمترین بازار محصولات پتروشیمی کره جنوبی، به این وضعیت دامن زده است.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه خبری بیزینس استاندارد، یک گزارشی که به تازگی منتشر شده است؛ صادرات پتروشیمی کره جنوبی برای هفتمین ماه متوالی کاهش یافته است. کارشناسان دلایلی از قبیل افت تقاضای جهانی و کاهش قیمت محصولات صادراتی را که متاثر از سقوط بهای نفت خام و عرضه بیش از نیاز بازار است؛ عامل این موضوع می دانند.

ارزش کل صادرات کره جنوبی که نیمی از اقتصاد این کشور را تشکیل می دهد؛ در ماه ژوئیه امسال 3.3 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میلادی کاهش یافت و به 46 میلیارد و 610 میلیون رسید. این هفتمین ماه متوالیست که روند نزولی صادرات ادامه می یابد.

وزیر تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی اعلام کرد: حجم صادرات در ماه های ژوئن و ژوئیه، به ترتیب  10.8 و  7.8 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته؛ با این حال به دلیل افت قیمت محصولات صادراتی و عرضه بیش از اندازه، ارزش صادرات شدیدا کاهش یافته است.

ارزش صادرات محصولات نفتی و پتروشیمی به ترتیب 28.1 و 17.2 درصد افت کرد که عمدتا به سقوط بهای جهانی نفت خام و کاهش قیمت فرآورده ها و محصولات نفتی برمی گردد.

وزارت تجارت، صنعت و انرژی این کشور می گوید: اگر چه حاشیه سود صادرکنندگان پتروشیمی کره جنوبی در ماه ژوئیه و به دنبال کاهش نرخ برابری وون در مقابل دلار به طور نسبی بهبود یافته است؛ اما پیش بینی می شود که افت ارزش صادرات همچنان تحت تاثیر کاهش تقاضای جهانی ادامه یابد.

۱۵ شهریور ۱۳۹۴ ۱۲:۵۹
تعداد بازدید : ۶۴۸