در تولید از میدان های نفت سنگین:میدان نفتی پایدار شرق رکورد زد

در تولید از میدان های نفت سنگین:میدان نفتی پایدار شرق رکورد زد
برای نخستین بار و با وجود بدقولی های شرکت اروپایی با همت و توان متخصصان داخلی کشور تولید 4 هزار بشکه در روز بعد از سه دهه در میدان نفتی پایدار شرق محقق شد.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، مهندس مهدی فکور با بیان این مطلب که میدان نفتی پایدار شرق از سال 1357 کشف شده و در سال 1374 در سرویس قرار گرفته است ولی بدلیل داشتن نفت سنگین عملاً برداشت از آن بیش از 500  بشکه در روز آن هم تابستان و در اوقات روز صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: امروز بعد از سه دهه از عمر این مخزن به لطف خداوند و همت جهادگران عرصه تولید در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران تولید 4 هزار بشکه در روز از این میدان محقق شد که این نشان از بی اثری تحریمها و بدقولی های کشورهای غربی و اروپائی می باشد.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران افزود: توسعه میدان نفتی پایدار شرق برای تولید روزانه 10 هزار بشکه نفت سنگین در دستور کار قرار دارد که شرکت اروپایی طرف قرارداد برای تکمیل خدمات و تعهدات قراردادی با این شرکت  با نگاه به تحریم همکاری نکرد و ما را بر این داشت تا با نگاه به خودکفائی صنعت نفت با استفاده از متخصصین داخلی و تغییر در سیستم های فرآورشی موجود در منطقه عملیاتی در فاز اول امکان برداشت نفت تا سقف چهار  هزار بشکه را محقق نمائیم و در آینده به تولید 10  هزار بشکه ای از این میدان برسیم .

براساس این گزارش میدان نفتی پایدار شرق از میدانهای نفت سنگین حوزه فعالیت شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب یکی از شرکتهای تابعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران می ب
۲۰ اسفند ۱۳۹۰ ۱۷:۵۶
تعداد بازدید : ۱,۰۴۷