رئیس اتاق بازرگانی ایران: دولتی‌ها روی بهترین صندلی‌های بخش خصوصی نشسته‌اند

رئیس اتاق بازرگانی ایران: دولتی‌ها روی بهترین صندلی‌های بخش خصوصی نشسته‌اند
رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه دولت تصدی‌گری امور را از گوشت، پوست و استخوان خود می‌داند گفت: بخش دولتی این احساس را دارد که ادامه حیات خود در گرو تصدی‌گری امور است.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محسن جلال‌پور در نشست مشترک اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون ایران اظهار کرد: در صورتی که بتواند در پایان دوره فعالیتم در اتاق بازرگانی باعث افزایش حضور بخش خصوصی در اقتصاد کشور از 20 درصد به 40 درصد شوم بنده مسئولیت خود را در ریاست اتاق بازرگانی به انجام رسانده‌ام.

وی خاطرنشان کرد: دولت تصدی‌گری امور را از گوشت، پوست و استخوان خود می‌داند و این امور با وی عجین شده و حاضر به واگذاری آنها نیست.

جلال‌پور ادامه داد: دولت احساس می‌کند که ادامه حیات خود در گرو داشتن این مسئولیت‌هاست.

رئیس اتاق بازرگانی ادامه داد: ساختار موجود اداری ما اجازه نمی‌دهد که کار جدیدی بدون حضور دولت در اقتصاد شکل گیرد. تا این ساختار وجود د اشته باشد مصوبه‌ها و قانون نیز برای حضور بخش خصوصی در اقتصاد کارگر نیستند.

جلال‌پور تصریح کرد: این شالوده باید به سمتی برود که بخش خصوصی در آن نقش داشته باشد اما خود بخش خصوصی نیز احترام بیش از حدی به دولت گذاشته و آن را بیش از حد بزرگ می‌داند.

وی در پایان یادآور شد: در صورتی که همایش توسط بخش خصوصی هم برگزار شود باز هم بهترین صندلی‌ها در ردیف اول به مسئولان دولتی اختصاص یافته و آنها مورد تکریم قرار می‌گیرند.

۱۶ شهریور ۱۳۹۴ ۱۰:۵۶
تعداد بازدید : ۵۱۶