کاهش قیمت استایرن در بازار آسیا

کاهش قیمت استایرن در بازار آسیا
بازارهای آسیائی پتروشیمی به دلیل نوسان قیمت نفت با کاهش قیمت از سوی تولید کنندگان مواجه شده اند.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، به دنبال  نوسان بهای نفت خام و رسیدن قیمت ها به حدود 40 دلار برای هر بشکه در بازار ، بهای اسپات (تک محموله ای) استایرن در بازار آسیا روندی نزولی را تجربه می کند.

همچنین بر اساس داده های منتشر شده توسط موسسه ChemOrbis ، قیمت های پیشنهادی برای محموله های پلی استایرن وارداتی به چین، به پایین ترین سطح خود در پنج ماه گذشته رسید.

در ابتدای ماه اوت و به دنبال تعطیلی تعدادی از واحدهای تولید استایرن تایوان که در مجموع از ظرفیتی معادل بیش از یک میلیون تن در سال برخوردار هستند؛ واکنش قیمت استایرن به افت بهای نفت خام تقریبا محدود بود. این واحدها به منظور اجرای یک رشته عملیات تعمیر و نگهداری در ماه های اوت و نوامبر در تعطیلی به سر می برند.

این در حالیست که کاهش شدید حجم تولیدات صنعتی چین، افت سطح تقاضا برای این محصول را در پی داشته و به کاهش خرید استایرن دامن زده است. به علاوه این که افزایش سطح ذخایر این محصول به ویژه در شرق چین، افت بیشتر قیمت استایرن را در بازار این کشور به دنبال داشت.

بهای این محصول بر اساس FOB کره جنوبی، در هفته منتهی به جمعه 6 شهریور ماه نسبت به هفته پیش از آن 185 دلار به ازای هر تن کاهش یافت. البته قیمت های فعلی 250 دلار پایین تر از سطح قیمت ها در اواخر ژوئیه است.

بر اساس شاخص قیمت موسسه ChemOrbis ، روند نزولی قیمت استایرن در کنار کاهش ارزش برابری یوان و کندی آهنگ رشد اقتصادی چین، تاثیر نامطلوبی بر بازار پلی استایرن داشته و بهای این محصول به پایین ترین سطح طی پنج ماه گذشته رسیده است.

۱۶ شهریور ۱۳۹۴ ۱۱:۲۷
تعداد بازدید : ۶۲۳