6 طرح پتروشیمی کشور آماده افتتاح رسمی است

6 طرح پتروشیمی کشور آماده افتتاح رسمی است
راه اندازی اولیه پروژه های پتروشیمی های الوند، مارون، طرح افزایش ظرفیت پتروشیمی بندر امام، جم، مبین و کاویان انجام و آماده بهره برداری رسمی شده اند.
مدیر تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در گفت و گو با خبرنگار شانا درباره پروژه های جدید صنعت پتروشیمی اظهار کرد: طبق برنامه ریزی، چند پروژه ملی در صنعت پتروشیمی در حال آماده سازی و گشایش است.

علی محمد بساق زاده تصریح کرد: تولید تجاری واحد بوتن-1 پتروشیمی جم آغاز شد و این واحد علاوه بر تامین همه نیاز های کشور ایران را در زمره صادرکنندگان این محصول قرار خواهد داد.

وی با بیان این که با راه اندازی آب شیرین کن ششم پتروشیمی مبین توان تولید این مجتمع تولیدی افزایش قابل ملاحظه ای خواهد یافت، گفت: فازهای اول و دوم عسلویه از نظر تامین آب مورد نیاز مشکلی نخواهند داشت.

مدیر تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران تصریح کرد: پتروشیمی دماوند نیز که در فاز 2 عسلویه قرار دارد، با نصب کامل 2 ژنراتور تا 3 ماه اول سال آینده به تولید برق خواهد پرداخت و دیگر مراحل اجرایی این مجتمع بزرگ پتروشیمی نیز با شتاب بیشتر ادامه می یابد.

بساق زاده گفت: پتروشیمی های مبین و دماوند باید به شکلی به تولید بپردازند که دو برابر مازاد تولید داشته باشند تا توان تامین یوتیلیتی پتروشیمی های منطقه را افزایش دهند.

صادرات 30 محصول پتروشیمی به بازارهای جهانی

مدیر تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: تولید فرآورده های پتروشیمی در وضعیتی مناسب قرار دارد و عرضه محصولات پتروشیمی در بازار و بورس کالا طبق برنامه ریزی در حال انجام است.

علی محمد بساق زاده افزود: صادرات 30 محصول پتروشیمی به کشورهای آسیای دور و نزدیک، اروپا و آفریقا در جریان است.

وی درباره تاثیر نوسان ارز بر بورس و معاملات رینگ پتروشیمی اظهار کرد: در چارچوب قانون، کمیته ای متشکل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بورس و وزارتخانه های اقتصاد و دارایی و نیز صنعت معدن و تجارت تشکیل شده است که هر ماه قیمت های جهانی را بررسی و با توجه به شرایط بازار داخلی و نرخ ارز، تصمیم گیری می کند.

مدیر تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در باره توسعه فاز 2 پتروشیمی های عسلویه گفت: در فاز 2 عسلویه سهامداران طرح های توسعه ای از توان مالی مناسبی برخوردارند و امید است که با همکاری بیشتر بانک ها و شرکت های سرمایه گذاری، تامین مالی این پروژه ها انجام شود و روند توسعه صنعت پتروشیمی ایران با شتاب بیشتر ادامه یابد.

تامین مناسب خوراک پتروشیمی ها

مدیر تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با بیان این که تامین خوراک واحدهای پتروشیمی با راه اندازی فازهای جدید پارس جنوبی در سال آینده افزایش خواهد یافت و برخی مشکل های موجود در این ارتباط برطرف خواهد شد، گفت: به دستور مهندس رستم قاسمی، وزیر نفت، امسال شرایط مناسب تری در زمینه تامین خوراک نسبت به سال گذشته داشتیم که افزایش حجم تولید، نشانه ای برای برطرف شدن این مشکل است.

وی درباره خبرهای مربوط به همکاری نکردن گمرک و معطلی محموله ها در گمرک گفت: همکاری خوبی با گمرک وجود دارد و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

بساق زاده تصریح کرد: روند صادرات محصولات پتروشیمی از جمهوری اسلامی ایران مطابق برنامه ریزی ادامه دارد.
۲۰ اسفند ۱۳۹۰ ۱۸:۰۶
تعداد بازدید : ۱,۱۱۲