ایران خواستار بازنگری اسپانیا در صادرات کالاهای دوگانه شد

رئیس اتاق بازرگانی ایران درباره برنامه‌های اسپانیا برای تدوین و بازنگری قوانین کالاهای دوگانه‌ای که در لیست تحریم‌ها قرار دارند، گفت: اصلاح و بازنگری این قوانین در آینده روابط اقتصادی دو کشور بسیار تأثیرگذار است.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محسن جلال‌پور در همایش تجاری ایران و اسپانیا اظهار کرد: پیشینه تاریخی و سیاسی ایران و اسپانیا و ارتباط عاطفی مناسبی که بین دو ملت وجود دارد می‌تواند زمینه همکاری‌های اقتصادی را افزایش دهد.

وی ادامه داد: اسپانیا از آخرین کشورهایی بود که مجبور به قبول تحریم‌ها علیه ایران شد اما اکنون فصل جدیدی از ارتباطات بین المللی با ایران آغاز شده و امیدواریم دو کشور بتواند از فرصت بوجود آمده بهره برند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: بخش‌های خصوصی و اقتصادی اسپانیا به دلیل بهره‌مندی از تکنولوژی و تجربیات بالا ظرفیت‌های مناسبی برای ایجاد همکاری و سرمایه‌گذاری‌های مشترک در شرکت‌های کوچک و متوسط ایرانی دارند و بنده به عنوان رئیس اتاق بازرگانی تمام تلاش خود را برای ایجاد کانال‌های صحیح و مطمئن به کار می‌بندند.

وی درباره برنامه‌های اسپانیا برای تدوین و بازنگری قوانین کالاهای دوگانه‌ای که در لیست تحریم‌ها قرار دارند، گفت: اصلاح و بازنگری این قوانین در آینده روابط اقتصادی دو کشور بسیار تأثیرگذار است.

جلال‌پور با اشاره به فرصت‌های سرمایه‌گذاری و پتانسیل ایران برای جذب سرمایه‌های بخش اقتصادی، فرهنگی و گردشگری، تأکید کرد: ایران به عنوان یک کشور امن در منطقه آشوب‌زده خاورمیانه پایگاه مناسبی برای حضور فعالان اقتصادی، همکاری‌های چندجانبه و تصاحب بازار چهارصد میلیونی منطقه است که علاوه بر کشورهای همسایه می‌توانیم در آسیای مرکزی نیز فعالیت کنیم.

ادامه دارد...

۱۶ شهریور ۱۳۹۴ ۱۲:۳۲
تعداد بازدید : ۵۰۱