ساخت تجهیزات پتروشیمی با همکاری شرکتهای ایرانی و اسپانیایی

ساخت تجهیزات پتروشیمی با همکاری شرکتهای ایرانی و اسپانیایی
معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: در مذاکرات با وزیر انرژی، صنعت و گردشگری اسپانیا بر ساخت کالاهای پتروشیمی در داخل ایران با همکاری مشترک شرکتهای ایرانی و اسپانیایی تاکید شد.
محمدحسن پیوندی در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به دیدار وزیر نفت ایران و وزیر انرژی، صنعت و گردشگری اسپانیا اظهار داشت: حضور کشورها و شرکتهای اروپایی در سطوح بالا در ایران پیش از برداشته شدن تحریمها نشان از آسیب این کشورها در جریان تحریمها است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با تاکید بر این که سطح دانش و توان شرکتهای ایرانی با سطح ١٠ تا ١٥ سال گذشته کاملا متفاوت است، گفت: طی سالهای گذشته ایران در زمینه زیرساختهای صنعتی خود سرمایه گذاری لازم را داشته و از این به بعد به تنهایی خریدار کالا و دانش فنی نخواهد بود، بلکه شرکتهای خارجی با استفاده از توانمندی داخلی ما باید اقدام به تولید محصول و کار کنند.

پیوندی با اشاره به استقبال وزیر انرژی، صنعت و گردشگری اسپانیا در مورد ساخت کالاهای صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با همکاری شرکتهای ایرانی و اسپانیایی در داخل ایران گفت: قرار شد مذاکرات شرکتهای ایرانی و اسپانیایی در این زمینه ادامه یابد.

وی با اشاره به صحبتهای وزیر انرژی، صنعت و گردشگری اسپانیا در باره تامین ٤٣ درصدی انرژی این کشور از منابع تجدید پذیر گفت: با توجه به پتانسیلهای موجود در کشورمان در زمینه انرژی خورشیدی می توان از ظرفیتها و دانش فنی این کشور در این زمینه به خوبی استفاده کرد.

به گزارش شانا، بیشترین حجم مبادلات تجاری میان ایران و اسپانیا مربوط به سال ٢٠١١ است که طی آن ارزش تجارت دو کشور به رقم ٤,٧ میلیارد یورو رسید. شایان توجه است که در این سال، عمده تجارت دو کشور مربوط به صدور اقلام انرژی ایران به اسپانیا بوده است.

آمارهای منتشره توسط اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران مربوط به مبادلات دو کشور طی سال ١٣٩٣، ارزش مبادلات را در این سال، بالغ بر ٣٢١ میلیون دلار اعلام کرد که از این میزان ، حدود ١٤٦ میلیون دلار را صادرات اسپانیا به ایران و رقمی حدود ١٧٥ میلیون دلار را صادرات ایران به اسپانیا تشکیل داده است.

حجم مبادلات ایران و اسپانیا در چهار ماهه نخست ٩٤ شامل صادرات حدود ٨٩ میلیون دلار آهن، زعفران، انگور، روده، فرش و کفپوش ایران به اسپانیا و ٥٣ میلیون دلار واردات الکترودهای زغالی، جرثقیل، مرکب چاپ، کاغذ گراف و نخ نساجی ایران از اسپانیا بوده است.
۱۷ شهریور ۱۳۹۴ ۱۱:۳۳
تعداد بازدید : ۴۴۱