افزایش سهم سازندگان داخلی در تامین کالاهای مورد نیاز پتروشیمی

افزایش سهم سازندگان داخلی در تامین کالاهای مورد نیاز پتروشیمی
با تلاش سازندگان داخلی بسیاری از کالا های مورد نیاز صنعت پتروشیمی بومی سازی شده و در داخل ساخته می شود.
 

مدیرعامل شرکت کالای پتروشیمی در گفت و گو با خبرنگار شانا اظهار کرد: سازندگان داخلی با بهره گیری از دانش روز جهانی بسیاری از کالا های مورد استفاده در صنعت پتروشیمی را در داخل کشور ساخته و در اختیار مجتمع عای پتروشیمی قرار می دهند.

 مهندس بهرام پور حسن با تاکید بر سهم قابل توجه ساخت داخل در تامین کالا و تجهیزات مورد نیاز پتروشیمی گفت: هم‌اکنون 75 درصد خریدهای این شرکت به صورت ریالی و از طریق سازندگان داخلی و حدود 25 درصد به صورت ارزی و از خارج از کشور انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که راهبرد شرکت کالای پتروشیمی در بخش تامین از داخل بر پایه دو محور سازماندهی شده است، افزود: محور نخست، تامین کالا و تجهیزاتی را شامل می‌شود که ساخت آن‌ها در سال‌های گذشته انجام شده و در صنایع پتروشیمی مورد استفاده قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت کالای پتروشیمی ادامه داد: محور دوم نیز سفارش ساخت کالاها و تجهیزات جدید مورد نیاز به سازندگان داخلی که تاکنون در داخل ساخته نشده اند را در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به برخی کالاها و تجهیزات پتروشیمی که چند سال از ساخت آن‌ها می‌گذرد و در حال حاضر در مدار فعالیت قرار دارند، گفت: مکانیکال سیل و تیوپ‌های مبدل از جمله کالاهایی هستند که مصرف بسیار زیادی در صنایع پتروشیمی دارند و دیگر از خارج کشور تامین نمی‌شوند.

۲۱ اسفند ۱۳۹۰ ۱۹:۳۷
تعداد بازدید : ۱,۱۰۴