تهران و وین 15 توافقنامه به ارزش 80 میلیون یورو امضا کردند

تهران و وین 15 توافقنامه به ارزش 80 میلیون یورو امضا کردند
رئیس اتاق فدرال اقتصادی اتریش گفت: جمهوری اسلامی ایران و اتریش 15 سند توافقنامه همکاری به ارزش 80 میلیون یورو در تهران امضا کردند که قابلیت افزایش پنج برابر این میزان وجود دارد.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار اقتصادی ایرنا، کریستف لایتل عصر سه شنبه پس از نشست تجاری ایران و اتریش در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: انتظار می رود شرکتهای دو کشور برای دستیابی به رشد پنج برابری میزان توافق صورت گرفته، بیش از پیش تلاش کنند.
وی تصریح کرد: اتریش برای حضور در برنامه های مختلف ایران هیچگونه اولویتی را برای سرمایه گذاری تعیین نکرده، بلکه دولت و بخش خصوصی ایران باید نسبت به این مهم تصمیم گیری نمایند.
لایتل اضافه کرد: هیات 230 نفره از شرکتهای اتریشی در تاریخ این کشور بی سابقه است که این تعداد افراد در معیت رئیس جمهور وارد خاک کشور شوند و این برای نخستین بار صورت گرفت.
وی افزود: اتریش علاقه دارد در زمینه پروژه های فراوانی که ایران برنامه ریزی کرده مشارکت نماید، درعین حال فلسفه تجارت بهره بردن دو طرف معامله از یک قرارداد است.
این مقام اتریشی گفت: دولت و ملت این کشور با هرگونه جنگ در دنیا مخالفت دارند و راه حل تمام مسائل برقراری گفت وگو و تفاهم است.
وی گردشگری و جهانگردی را به عنوان یک مشخصه و مهارت این کشور دانست که از نظر نرم افزار و سخت افزار بر آن تسلط دارد و تصریح کرد: سیاست وین این است که در این بخش همواره رتبه نخست را احراز کند.
لایتل لزوم آشنایی با فرهنگ گردشگری در ایران را خاطرنشان ساخت و گفت: پس از اشراف به خصوصیات تهران در این بخش می توان نسبت به آن برنامه ریزی اقدام کرد.
وی اضافه کرد: وین در شرایط مختلف هیچگاه تهران را تنها نگذاشت و این امر موجب شد تا از سوی دوستان خود مورد سرزنش قرار گیریم.
به گفته این مقام مسئول حضور بانکهای خارجی در ایران امکان پذیر است اما ابتدا باید توافق هسته ای شکل اجرایی به خود گیرد و سپس گام به گام از سال 2016 این مهم تحقق خواهد یافت.
یک هیات تجاری 230 نفره به همراه رئیس جمهور اتریش روز 16 شهریور ماه وارد تهران شد و در نشستی با همتایان ایرانی گسترش همکاریها میان دو طرف را خواستار شدند.
حجم مبادلات تجاری اتریش و ایران پیش از این در سال 2013 برابر با 225 میلیون یورو اعلام شده بود و برای سال 2014 میلادی انتظار می رفت رشد هشت تا 10 درصدی تحقق یابد.
قرار است اتریش امسال همزمان با برپایی نمایشگاه انرژیهای تجدیدپذیر در تهران (زمستان 94) جایزه جهانی و فناوری محیط زیست را به شرکتهای دارای صلاحیت ارایه نماید.
۱۸ شهریور ۱۳۹۴ ۱۰:۰۹
تعداد بازدید : ۶۵۲